loading...

ديجيتال ماركتينگ

سپنتا با ارائه خدمات بازاريابي آنلاين براي توسعه كسب كار شما

بازدید : 488
11 زمان : 1399:2

بازاريابي آنلاين در تعريف ساده، برقراري ارتباط با مشتريان از طريق ابزارهاي آنلاين است. به طور كلي بازاريابي آنلاين همان اهداف شكل هاي سنتي تر بازاريابي را دنبال مي كند ، افزايش آگاهي نسبت به برند، توليد و پيدا كردن مشتري هاي جديد است.

بازاريابي آنلاين چيست؟

بازاريابي آنلاين در حقيقت مجموعه اي از ابزارها و متدها براي ترفيع محصول در بستر اينترنت است.

بازاريابي آنلاين ۷ زير شاخه اساسي زير را شامل مي شود:

  1. سئو ( SEO) يا بهينه سازي براي موتورهاي جستجو
  2. بازاريابي موتورهاي جستجو يا SEM
  3. بازاريابي محتوايي
  4. بازاريابي شبكه هاي اجتماعي
  5. تبليغات كليكي يا PPC
  6. بازاريابي وابسته يا همكاري در فروش (Affiliate Marketing)
  7. بازاريابي ايميلي يا ايميل ماركتينگ

سپنتا با ارائه خدمات بازاريابي آنلاين و با استفاده از تكنيك هاي موثر معرفي محصولات و خدمات و افزايش فروش در رسانه هاي ديجيتال با همراهي مورد اطمينان در كنار شماست. بازاريابي ديجيتال به قدري فراگير است كه مصرف كننده در هر زمان و مكاني كه بخواهد به اطلاعات دسترسي دارد. از اين رو اطلاعات مصرف كننده امروزي در مورد شما و محصولات و خدماتتان ، تنها به آنچه شركت شما بيان مي كند خلاصه نمي شود و مشتري به مطالب موجود در رسانه ها ، توصيه دوستان، اقوام و آشنايان نيز به همان ميزان توجه مي كند و خيلي سريعتر و آسان تر به آنها اعتماد مي كند. خدمات قدرتمند ديجيتال ماركتينگ سپنتا عبارتند از: طراحي وب سايت ، مديريت و بازاريابي شبكه هاي اجتماعي ، طراحي اپليكيشن موبايل ، بازاريابي ايميل يا ايميل ماركتينگ ، بازاريابي پيامكي ، مديريت و بازاريابي محتوا ، بهينه سازي سايت يا سئو، تبليغات آنلاين و... كه هر كدام بر اساس استراتژي ديجيتال ماركتينگ شركت پيش رفته و با آناليز همزمان فعاليت ها، روش هاي كارآمد و نا كارآمد تشخيص داده مي شوند و تغييرات لازم اعمال شده تا سودآوري بيشتري را براي شركت به ارمغان آورد.

تحليل عملكرد كسب و كار خود

امروز، با توجه به نياز هاي روز افزون جامعه مصرفي، توجه به سلايق گوناگون و توليد محصولات مطابق با آن داراي اهميت بالايي است. اما صرفا دانستن اين موضوع نمي تواند مجموعه توليد كننده را در رسيدن به شكوفايي كامل ياري كند. بلكه داشتن برنامه توسعه اقتصادي توجيه پذير و طرح پيشرفت، مجموعه نيازهايي محرز به شمار مي آيند. اما در گام نخست سوال هايي در ذهن ما به عنوان صاحبان برند ها و مشاغل ايجاد مي شوند.

بهينه سازي سايت

  • به چه ميزان از رضايت مشتريان در مورد هر يك از محصولات خود آگاهي داريم؟
  • چه قدر به نياز هاي آن ها توجه كرده ايم و خواسته هاي آن ها را تامين كرده ايم؟
  • آيا تا به حال به مشاركت با مشتريان فكر كرده ايم؟
  • به چه ميزان از نياز هاي جامعه مصرف كننده خود آگاهي داريم؟

اين سوال ها و سوال هاي ديگري كه ميتوانند ذهن هر مخاطبي را درگير تحليل عملكرد مجموعه كاري خود ساخته و افراد مختلف را به تفكر در مورد نحوه سرمايه گذاري بر روند پيشرفت كسب و كار خود وادار سازد.

  • تا كنون چه ميزان هزينه تبليغات و برند سازي مجموعه خود كرده ايد؟
  • حوزه هاي سرمايه گذاري براي تبليغات در كسب و كار شما چگونه است؟
  • تا به حال به بازخورد و تحليل عملكرد روش هاي تبليغاتي خود پرداخته ايد؟

باز هم سوال، اما اين سوال ها بيشتر به دنبال اين هستند كه ما را به تفكر در مورد نحوه تبليغات و معرفي خدمات و محصولات خود به مشتريان وادار سازد.

مشاوره كسب و كار ديجيتال

قدم اول براي يافتن راه كاري قابل اعتماد جهت افزايش بازدهي اقتصادي شركت شما دريافت خدمات مشاوره كسب و كار مي باشد. به اين ترتيب شما مي توانيد ازنتايج حاصله از مطالعات مشاوران نتايج حياتي و سودمندي دريافت كنيد. از سلامت بازاريابي آنلاين خود مطلع شويد و توصيه هاي لازم براي بهبود عملكرد در استراتژي ديجيتال ماركتينگ، نتايج جستجو، بازاريابي رسانه هاي اجتماعي، ارتباط و تبديل وب سايت ها، سئو و بهينه سازي سايت، تبليغات آنلاين، بازاريابي محتوا، آناليز و رديابي رفتار مشتريان و ... را دريافت كنيد.

استراتژي ديجيتال ماركتينگ

ما اعتقاد داريم كه استراتژي بازاريابي ديجيتال براي استفاده از فرصت هاي در حال رشد در دنياي ديجيتال ضروري است زيرا يك استراتژي يكپارچه ديجيتال به شما مبنا و اساس تمام فعاليت هاي بازاريابي آنلاين را مي دهد، اما هنوز بسياري از شركت ها يك استراتژي بازاريابي ديجيتال ندارد! استراتژي ديجيتال موثر شركت شما را به تصميم گيري درست در كسب موفقيت آنلاين كمك خواهد كرد. يك مدل فرآيند استراتژي، چارچوب يك توالي منطقي را براي حصول اطمينان از گنجايش تمام فعاليت هاي كليدي توسعه و اجراي استراتژي، فراهم مي كند.

استراتژي بازاريابي ديجيتال يك كانال استراتژي است با ويژگي هاي زير:

  • كسب اطلاعات بواسطه پژوهش در رفتار مشتري و فعاليت بازار (واسطه ها، ناشران و رقبا )
  • مبتني بودن بر اهداف آينده آنلاين و آفلاين سهم كانال
  • برقراري ارتباط با مشتريان جهت معرفي تفاوت هاي كانال به آنها و تشويقشان به استفاده از محصولات
  • مديريت يكپارچه كانال

به عبارت ديگر استراتژي ديجيتال ماركتينگ تعيين مي كند كه چگونه شركت ها بايد:

  • به اهداف فروش و برتري در بازار برسند
  • براي اكتساب، تبديل، نگهداري و رشد و خدمات بودجه بندي كنند
  • از مزاياي كانال استراتژي براي بالابردن و رشد برند خود استفاده كنند
  • اولويت بندي مخاطبان هدف در كانال
  • اولويت بندي محصولات موجود در كانال

آناليز

ايجاد يك نقشه بازار براي بيان كلي عوامل اصلي موثر در خريد، يك نقطه شروع خوب است. زماني كه هميشه مشغول اجرا هستيد، اغلب پيدا كردن زمان براي تجزيه و تحليل پروژه سخت است. اما با توجه به سرعت تغيير فن آوري هاي ديجيتال جديد و روش هاي بازاريابي، انجام آناليز و تجزيه تحليل سريع مهم است. يك سازمان براي حفظ چابكي استراتژي و كسب موفقيت در توسعه استراتژي خود در بازاريابي ديجيتال، نيازمند تامين ويژگي ها و پيش فرض هاي زير است:

  • مجموعه كارآمد، انتشار و ارزيابي منابع مختلف اطلاعات محيط هاي خرد و كلان
  • فرآيند كارآمد توليد استراتژي هاي جديد جهت ايجاد ارزش نو براي مشتريان
  • تحقيقات كارآمد حول ارزش مشتري بالقوه در برابر ارزش كسب و كار
  • پياده سازي كارآمد نمونه اوليه از قابليت هاي جديد براي ارائه ارزش به مشتري

اندازه گيري كارآمد و بررسي نتايج حاصل از نمونه هاي اوليه جهت تجديد نظر بعدي براي بهتر كردن پيشنهادات و يا ختم آزمايش

مهم ترين بخش هاي تجزيه و تحليل بازار عبارتند از:

  1. تجزيه و تحليل مشتري: نزديكتر شدن به مشتري براي فهم نياز ها و خواسته هاي او جهت ارائه ارتباطات و خدمات مرتبط تر
  2. تجزيه و تحليل رقبا: معيار سنجي براي پيدا كردن آنچه شما بايد آن را بهتر انجام دهيد
  3. تجزيه و تحليل شركا: درك فرصت ها

روابط عمومي آنلاين

روابط عمومي اينترنتي يا آنلاين يكي از مقرون به صرفه ترين روش هاي بازاريابي براي تمام انواع كسب و كار ها است. اما چون اغلب با بازاريابي شبكه هاي اجتماعي و سئو تداخل دارد و توسط اشخاص متفاوتي مديريت مي شود، حصول نتيجه از آن مشكل است. فعاليت روابط عمومي آنلاين رابطه اي نزديك دارد با بهبود نتايج بسياري از تكنيك هاي ارتباطات بازاريابي ديجيتال ديگر در شبكه هاي اجتماعي خاص، سئو، لينك سازي، بازاريابي مشاركتي و بازاريابي معرفي به دوستان. روابط عمومي آنلاين مي تواند يك تكنيك عالي و كم هزينه براي بيشتر آشنا كردن مردم با نام تجاري يا وب سايت شما باشد، اما اين راه نيازمند تلاشي سخت بوده و زودبازده نخواهد بود.

بازاريابي محتوا

مزيت استراتژي بازاريابي محتوا اين است كه نيازمند بهبود يك كانال جداگانه مانند سئو، شبكه هاي اجتماعي، بازاريابي ايميلي يا استراتژي وب سايت شركت نيست و در عوض امكان اتحاد تمامي ارتباطات بازاريابي ديجيتال در يك استراتژي طولاني مدت چند كاناله جهت پشتيباني در حفظ و نگهداري مشتريان و ارتقا اهداف را در اختيار قرار مي دهد.يك طرح بازاريابي محتواي منسجم، نياز به برنامه هاي جداگانه براي تك تك فعاليت هاي بازاريابي ديجيتال را كاهش دهد.

امروزه ايجاد مطالب جذاب يكي از تكنيك هاي قدرتمند موجود در بازاريابي آنلاين است كه بسياري از تكنيك هاي بازاريابي جذب ورودي را تغذيه مي كند مانند:

  1. سئو بهينه سازي
  2. بازاريابي جستجو پرداخت
  3. بازاريابي شبكه هاي اجتماعي
  4. بازاريابي ايميلي
  5. بهينه سازي نرخ تبديل
  6. بازاريابي رسانه هاي اجتماعي

آنلاين ماركتينگ

رسانه هاي اجتماعي اصطلاحي است كه دلالت دارد به اينترنت و كانال هاي مبتني بر تلفن همراه و ابزارهايي كه به كاربران امكان تعامل با يكديگر و به اشتراك گذاري نظرات و مطالب را مي دهد. همانطور كه از نام آن مشخص است، رسانه هاي اجتماعي ساختمان جوامع و شبكه ها را در بر گرفته و مشوق مشاركت و سرگرمي است. ما نيازمند استفاده از كانال هاي مختلف رسانه هاي ديجيتال هستيم تا مشتريان را تشويق به تعامل باهم و ايجاد جامعه كنيم. عوامل موفقيت بازاريابي رسانه هاي اجتماعي عبارتند از:

  • تعيين اهداف تجاري براي رسانه هاي اجتماعي
  • تبيين استراتژي رسانه هاي اجتماعي
  • مديريت فعال و بجاي شبكه هاي اجتماعي
  • تعريف استراتژي هماهنگي و محتوايي
  • تعريف استراتژي ارتباطات
  • استفاده از بهترين راهكارهاي دسترسي به مركز دنياي رسانه هاي اجتماعي
  • بهينه سازي رسانه هاي اجتماعي

بازاريابي پيامي

بازارياب ها دائما در پي يافتن راه هاي خلاقانه براي رساندن پيام به مشتريان موجود و بالقوه هستند و اطمينان به دريافت نتايج خوبي از اين تلاش ها دارند. يكي از قوانين كاربردي پايه در بازاريابي اين است كه مانند مخاطبان خود فكر كنيم تا هميشه از عادات خريد كردنشان و محل آن مطلع باشيم. بازاريابي از طريق ايميل ماركتينگ، بازاريابي پيامكي، بازاريابي تلگرامي، جمع آوري پايگاه داده هاي تخصصي و ... برخي از اين روش هاي جديد بازاريابي اينترنتي هستند.

با توجه به رشد روز افزون كاربران گوشي هاي هوشمند، كسب و كارهاي با تفكر پيشرو به دنبال راه كارهايي براي منطبق كردن كسب و كار خود با گوشي هاي تلفن همراه هستند. پيامك SMS روشي است كه بيش از 20 سال براي برقراري ارتباط با مشتريان آزمايش و استفاده شده است تا درحالي كه كسب و كار از روشي قابل اطمينان استفاده مي كند با گرايشات بازار نيز همگام باشد. برخي مزاياي بازاريابي پيامكي يا بازاريابي تلگرامي عبارتند از:

  • سرعت بالا در ايجاد پيام و عدم نياز به صرف وقت براي طراحي و پرينت و ...
  • انطباق بر سيستم تلفن هاي همراه و اطمينان از نمايش صحيح و يكسان پيام در بيشتر گوشي ها
  • كاربران استفاده از آن را بلدند و آن را دوست دارند
  • دوست دار محيط زيست بوده و از روش هاي سبز براي برقراري ارتباط در كسب و كار است
  • پيام مستقيما به دست كاربر ميرسد و روشي قدرتمند در كنار صحبت رو در رو يا تماس تلفني است
  • ساده بودن و امكان ورود به حيطه اطلاعات مورد استفاده كاربران با توجه به مشغله روزمره زياد
  • امكان رهگيري پيام ها و رفتار كاربران در مقابل لينك هاي درون محتوا
  • ايجاد كد هاي كوتاه بر اساس كلمات كليدي و معرفي برند با اين ارقام و ارسال پيام با اين شماره
  • اختصاصي كردن پيام و ارسال پيام سفارشي به هر مشتري شركت
  • به صرفه بودن و داشتن بازخورد مناسب

بهينه سازي سايت براي موتورهاي جستجو

بهينه سازي سايت براي موتور جستجو SEO) )شامل دستيابي به بالاترين رده در رتبه بندي عملي ليست اصلي صفحات نتايج موتورهاي جستجو SERPS) )مي باشد كه اين هدف در نتايج جستجوي طيف وسيعي از تركيب خاص كلمات كليدي يا عبارات كليدي وارد شده توسط كاربران موتور جستجو قابل مشاهده مي باشد. علاوه بر نمايش ليست صفحات نتايج مرتبط با جستجو و لينك صفحات، گوگل يكسري اطلاعات مفيد هم در اين صفحات ارائه مي دهد كه آن را بخشي از استراتژي جستجوي جهاني يا جستجوي تركيبي مي نامد. ليست طبيعي يا اصلي صفحات نتايج حاصل از جستجو در موتور جستجو با توجه به ارتباط بين موارد مشابه و عبارت كلمه كليدي تايپ شده و الگوريتم رتبه بندي مورد استفاده توسط موتور جستجو نمايش داده مي شود.

مزاياي اصلي سئو SEO بهينه سازي سايت براي موتورهاي جستجو عبارتند از:

  • هدفمندي بالا: رساندن كاربر به محصول مورد نظر در اغلب جستجو ها از يك طرف و ايجاد فرصت فروش با احتمال زياد از طرفي ديگر ( كاربراني كه محصولي خاص را جستجو مي كنند احتمال تبديل شدنشان به خريدار قوي تر است )

دريافت بازديدكننده بدون هزينه: انتقال كاربران به سايت ها از موتور جستجو، بدون دريافت هزينه انجام مي شود. هزينه سئو سايت ها مربوط به پروسه بهينه سازي مي شود

  • پويايي: روبات هاي موتور جستجو بصورت روزانه به صفحات اول سايت هاي محبوب سر مي زنند و محتواهاي جديد سايت را با سرعتي بسته به عمق لينك صفحه مشاهده مي كنند

تبليغات آنلاين

تبليغات آنلاين تبديل به يك بخشي از زندگي روزمره اينترنتي شده است. براي بازاريابان جديد، درك گستره و تنوع تبليغات آنلاين در دسترس مي تواند گيج كننده باشد. تبليغات آنلاين يكي از موثر ترين راه هاي گسترش دسترسي، پيدا كردن مشتريان جديد، و تنوع در جريان درآمد براي كسب و كارها در تمام اندازه ها مي باشد.

اساسا، وب سايت ها و برنامه هاي رايگان مورد علاقه شما ممكن است تبليغاتي كه از نظر شما معني دار، آموزنده و جالب باشند را نمايش دهند. مثلا هنگام مطالعه مقاله اي در مورد مسافرت، تبليغي در مورد سفر براي شما نمايش مي شود يا وقتي مطلبي در مورد موسيقي مي خوانيد تبليغي حاوي همين محتوا را خيلي زود مشاهده خواهيد كرد.

برخي مدل هاي تبليغات و درآمدزايي اينترنتي عبارتند از:

  • درآمد حاصل از آبونمان دسترسي به محتوا
  • درآمد حاصل از پرداخت براي هر بار بازديد پست
  • درآمد حاصل از CPM يا هزينه هر هزار بار تبليغ در سايت
  • درآمد حاصل از تبليغات CPC يا پرداخت براي هر كليك تبليغات متني در سايت
  • درآمد حاصل از نمايش بخش هاي سايت و يا نوع محتوا (معمولا هزينه هاي ثابت براي يك دوره)
  • درآمد وابسته در روش CPA
  • درآمد حاصل از دسترسي به داده ها براي بازاريابي ايميلي
  • درآمد حاصل از دسترسي به مشتريان براي تحقيق آنلاين

طراحي سايت

هنگامي كه شما احساس نياز به طراحي وب سايت مي كنيد اين امر پاسخي بيش تر از طراحي يك وب سايت فقط زيبا دارد. شما نيازمند طراحي سايت داراي واكنش مستقيم بوده كه به خوبي براي كسب و كار شما كار كرده و ترافيك بيشتري ايجاد كند و بازديد كننده ها را به مشتري تبديل كند.بخشي از فرآيند طراحي بر اساس تجمع كابر، شخصي سازي براي بازديدكنندگان سايت به عنوان روشي قدرتمند جهت كمك به افزايش قابليت استفاده و تمركز كاربران در سايت است.شخصي سازي به عبارت ساده تر انطباق با خلاصه اي از ويژگي ها، نيازها، انگيزه ها و محيط يك نوع خاص از كاربران سايت است.

برخي از جديدترين گرايشات و روش ها در طراحي سايت ها به اين قرار هستند:

  • استفاده از هوش مصنوعي در سايت ها و برنامه هاي موبايل
  • تمركز بر تعامل به جاي طرح و ظاهر به علت راحتي و كارايي بيشتر و توان استفاده از محتواي دايناميك
  • طراحي داده محور
  • توجه به نكات طراحي منطبق بر دستگاه هاي مختلف
  • داستان سرايي يا Storytelling
  • صفحات با ارتفاع زياد و اسكرول طولاني
  • توجه به رشد روز افزون ارائه حداقل محتوا يا مينيماليسم

بازاريابي ديجيتال

ديجيتال برندينگ

بازاريابي ديجيتال كه از بازاريابي مستقيم مشتق شده است، به عنوان يك تخصص در دهه اخير پديدار شده. افزايش تعداد دستگاه هاي شخصي و استفاده از آنها، راه هاي بيشتري در برقراري ارتباط مستقيم و تعاملي با مصرف كنندگان هدف و مشتريان پيش روي بازاريابان قرار مي دهد. با توجه به اين امر، جاي تعجب ندارد كه مفاهيم برندينگ را به استفاده از رسانه هاي ديجيتال و فن آوري اضافه كنيم تا توسعه تعامل برندها با مصرف كنندگان دستگاه هاي ديجيتال كه استفاده از آنها رو به افزايش است محقق شود.

ديجيتال برندينگ عبارتست از كانال ها و ساير حضورهاي ديجيتال براي ايجاد ارتباط با موقعيت و هدف يك نام تجاري يا برند، به عنوان بخشي از ارتباطات چند كاناله ي برند يا برنامه هاي تعامل آن. به همين علت مي توانيم ديجيتال برندينگ را ارتباطات ديجيتال معني كنيم كه در زمينه استراتژي كسب و كار و برنامه ريزي برند نقش دارد.

مكانيزم و يكپارچه سازي

مديريت ارتباط با مشتري (CRM) اصطلاحي است كه اشاره به عادات، استراتژي ها و تكنولوژي هايي دارد كه شركت براي مديريت و تجزيه و تحليل تعاملات مشتري و داده هاي چرخه حيات مشتري، با هدف بهبود روابط تجاري با مشتريان، كمك در حفظ مشتري و روند رو به رشد فروش استفاده مي كند. سيستم هاي CRM براي اطلاع رساني به مشتريان در كانال هاي مختلف يا مديريت نقاط ارتباطي بين مشتري و شركت كه شامل سايت شركت، تلفن، گفتگوي آنلاين، ارسال ايميل، اطلاعات بازاريابي و رسانه هاي اجتماعي مي شود، طراحي شده اند. همچنين مي توان اطلاعات دقيق مشتريان را ازقبيل اطلاعات هويتي، سابقه خريد، سليقه خريد و ... را ثبت و از آن استفاده كرد.

مزاياي يكپارچه سازي اطلاعات به قرار زير است:

  • اتوماسيون بازاريابي
  • اتوماسيون نيروي فروش
  • اتوماسيون مركز ارتباط يا تماس
  • تكنولوژي موقعيت جغرافيايي، و يا خدمات مبتني بر مكان

اپليكيشن موبايل

با افزايش روز افزون گوشي هاي هوشمند و دستگاه هاي تبلت، برنامه هاي تلفن همراه و برنامه هاي دسكتاپ داراي اهميت فزاينده اي شده اند. بازاريابي تلفن همراه شامل طيف وسيعي از دستگاه هاي هوشمند همراه مانند گوشي هاي هوشمند و تبلت و آي پد مي شود. بازاريابي وب تلفن همراه، برنامه هاي تلفن همراه و بازاريابي اس ام اس از رويكردهاي كليدي بازاريابي تلفن همراه مي باشد. بنابراين هر بازارياب نياز به حفظ فرصت هاي رسيدن به مخاطبان خود از طريق تلفن همراه، كسب دانش چگونه طراحي كردن موبايل سايت و در دسترس و نمايان قرار گرفتن دارد.

برخي تكنيك هاي بازاريابي موبايلي عبارتند از:

  • بازاريابي اپليكيشن موبايل
  • تبليغات در موبايل
  • طراحي برنامه ها و سايت هاي موبايلي
  • بازاريابي منطقه اي
  • بازاريابي QR
  • بازاريابي پيامي

بازاريابي آنلاين در تعريف ساده، برقراري ارتباط با مشتريان از طريق ابزارهاي آنلاين است. به طور كلي بازاريابي آنلاين همان اهداف شكل هاي سنتي تر بازاريابي را دنبال مي كند ، افزايش آگاهي نسبت به برند، توليد و پيدا كردن مشتري هاي جديد است.

بازاريابي آنلاين چيست؟

بازاريابي آنلاين در حقيقت مجموعه اي از ابزارها و متدها براي ترفيع محصول در بستر اينترنت است.

بازاريابي آنلاين ۷ زير شاخه اساسي زير را شامل مي شود:

  1. سئو ( SEO) يا بهينه سازي براي موتورهاي جستجو
  2. بازاريابي موتورهاي جستجو يا SEM
  3. بازاريابي محتوايي
  4. بازاريابي شبكه هاي اجتماعي
  5. تبليغات كليكي يا PPC
  6. بازاريابي وابسته يا همكاري در فروش (Affiliate Marketing)
  7. بازاريابي ايميلي يا ايميل ماركتينگ

سپنتا با ارائه خدمات بازاريابي آنلاين و با استفاده از تكنيك هاي موثر معرفي محصولات و خدمات و افزايش فروش در رسانه هاي ديجيتال با همراهي مورد اطمينان در كنار شماست. بازاريابي ديجيتال به قدري فراگير است كه مصرف كننده در هر زمان و مكاني كه بخواهد به اطلاعات دسترسي دارد. از اين رو اطلاعات مصرف كننده امروزي در مورد شما و محصولات و خدماتتان ، تنها به آنچه شركت شما بيان مي كند خلاصه نمي شود و مشتري به مطالب موجود در رسانه ها ، توصيه دوستان، اقوام و آشنايان نيز به همان ميزان توجه مي كند و خيلي سريعتر و آسان تر به آنها اعتماد مي كند. خدمات قدرتمند ديجيتال ماركتينگ سپنتا عبارتند از: طراحي وب سايت ، مديريت و بازاريابي شبكه هاي اجتماعي ، طراحي اپليكيشن موبايل ، بازاريابي ايميل يا ايميل ماركتينگ ، بازاريابي پيامكي ، مديريت و بازاريابي محتوا ، بهينه سازي سايت يا سئو، تبليغات آنلاين و... كه هر كدام بر اساس استراتژي ديجيتال ماركتينگ شركت پيش رفته و با آناليز همزمان فعاليت ها، روش هاي كارآمد و نا كارآمد تشخيص داده مي شوند و تغييرات لازم اعمال شده تا سودآوري بيشتري را براي شركت به ارمغان آورد.

تحليل عملكرد كسب و كار خود

امروز، با توجه به نياز هاي روز افزون جامعه مصرفي، توجه به سلايق گوناگون و توليد محصولات مطابق با آن داراي اهميت بالايي است. اما صرفا دانستن اين موضوع نمي تواند مجموعه توليد كننده را در رسيدن به شكوفايي كامل ياري كند. بلكه داشتن برنامه توسعه اقتصادي توجيه پذير و طرح پيشرفت، مجموعه نيازهايي محرز به شمار مي آيند. اما در گام نخست سوال هايي در ذهن ما به عنوان صاحبان برند ها و مشاغل ايجاد مي شوند.

بهينه سازي سايت

  • به چه ميزان از رضايت مشتريان در مورد هر يك از محصولات خود آگاهي داريم؟
  • چه قدر به نياز هاي آن ها توجه كرده ايم و خواسته هاي آن ها را تامين كرده ايم؟
  • آيا تا به حال به مشاركت با مشتريان فكر كرده ايم؟
  • به چه ميزان از نياز هاي جامعه مصرف كننده خود آگاهي داريم؟

اين سوال ها و سوال هاي ديگري كه ميتوانند ذهن هر مخاطبي را درگير تحليل عملكرد مجموعه كاري خود ساخته و افراد مختلف را به تفكر در مورد نحوه سرمايه گذاري بر روند پيشرفت كسب و كار خود وادار سازد.

  • تا كنون چه ميزان هزينه تبليغات و برند سازي مجموعه خود كرده ايد؟
  • حوزه هاي سرمايه گذاري براي تبليغات در كسب و كار شما چگونه است؟
  • تا به حال به بازخورد و تحليل عملكرد روش هاي تبليغاتي خود پرداخته ايد؟

باز هم سوال، اما اين سوال ها بيشتر به دنبال اين هستند كه ما را به تفكر در مورد نحوه تبليغات و معرفي خدمات و محصولات خود به مشتريان وادار سازد.

مشاوره كسب و كار ديجيتال

قدم اول براي يافتن راه كاري قابل اعتماد جهت افزايش بازدهي اقتصادي شركت شما دريافت خدمات مشاوره كسب و كار مي باشد. به اين ترتيب شما مي توانيد ازنتايج حاصله از مطالعات مشاوران نتايج حياتي و سودمندي دريافت كنيد. از سلامت بازاريابي آنلاين خود مطلع شويد و توصيه هاي لازم براي بهبود عملكرد در استراتژي ديجيتال ماركتينگ، نتايج جستجو، بازاريابي رسانه هاي اجتماعي، ارتباط و تبديل وب سايت ها، سئو و بهينه سازي سايت، تبليغات آنلاين، بازاريابي محتوا، آناليز و رديابي رفتار مشتريان و ... را دريافت كنيد.

استراتژي ديجيتال ماركتينگ

ما اعتقاد داريم كه استراتژي بازاريابي ديجيتال براي استفاده از فرصت هاي در حال رشد در دنياي ديجيتال ضروري است زيرا يك استراتژي يكپارچه ديجيتال به شما مبنا و اساس تمام فعاليت هاي بازاريابي آنلاين را مي دهد، اما هنوز بسياري از شركت ها يك استراتژي بازاريابي ديجيتال ندارد! استراتژي ديجيتال موثر شركت شما را به تصميم گيري درست در كسب موفقيت آنلاين كمك خواهد كرد. يك مدل فرآيند استراتژي، چارچوب يك توالي منطقي را براي حصول اطمينان از گنجايش تمام فعاليت هاي كليدي توسعه و اجراي استراتژي، فراهم مي كند.

استراتژي بازاريابي ديجيتال يك كانال استراتژي است با ويژگي هاي زير:

  • كسب اطلاعات بواسطه پژوهش در رفتار مشتري و فعاليت بازار (واسطه ها، ناشران و رقبا )
  • مبتني بودن بر اهداف آينده آنلاين و آفلاين سهم كانال
  • برقراري ارتباط با مشتريان جهت معرفي تفاوت هاي كانال به آنها و تشويقشان به استفاده از محصولات
  • مديريت يكپارچه كانال

به عبارت ديگر استراتژي ديجيتال ماركتينگ تعيين مي كند كه چگونه شركت ها بايد:

  • به اهداف فروش و برتري در بازار برسند
  • براي اكتساب، تبديل، نگهداري و رشد و خدمات بودجه بندي كنند
  • از مزاياي كانال استراتژي براي بالابردن و رشد برند خود استفاده كنند
  • اولويت بندي مخاطبان هدف در كانال
  • اولويت بندي محصولات موجود در كانال

آناليز

ايجاد يك نقشه بازار براي بيان كلي عوامل اصلي موثر در خريد، يك نقطه شروع خوب است. زماني كه هميشه مشغول اجرا هستيد، اغلب پيدا كردن زمان براي تجزيه و تحليل پروژه سخت است. اما با توجه به سرعت تغيير فن آوري هاي ديجيتال جديد و روش هاي بازاريابي، انجام آناليز و تجزيه تحليل سريع مهم است. يك سازمان براي حفظ چابكي استراتژي و كسب موفقيت در توسعه استراتژي خود در بازاريابي ديجيتال، نيازمند تامين ويژگي ها و پيش فرض هاي زير است:

  • مجموعه كارآمد، انتشار و ارزيابي منابع مختلف اطلاعات محيط هاي خرد و كلان
  • فرآيند كارآمد توليد استراتژي هاي جديد جهت ايجاد ارزش نو براي مشتريان
  • تحقيقات كارآمد حول ارزش مشتري بالقوه در برابر ارزش كسب و كار
  • پياده سازي كارآمد نمونه اوليه از قابليت هاي جديد براي ارائه ارزش به مشتري

اندازه گيري كارآمد و بررسي نتايج حاصل از نمونه هاي اوليه جهت تجديد نظر بعدي براي بهتر كردن پيشنهادات و يا ختم آزمايش

مهم ترين بخش هاي تجزيه و تحليل بازار عبارتند از:

  1. تجزيه و تحليل مشتري: نزديكتر شدن به مشتري براي فهم نياز ها و خواسته هاي او جهت ارائه ارتباطات و خدمات مرتبط تر
  2. تجزيه و تحليل رقبا: معيار سنجي براي پيدا كردن آنچه شما بايد آن را بهتر انجام دهيد
  3. تجزيه و تحليل شركا: درك فرصت ها

روابط عمومي آنلاين

روابط عمومي اينترنتي يا آنلاين يكي از مقرون به صرفه ترين روش هاي بازاريابي براي تمام انواع كسب و كار ها است. اما چون اغلب با بازاريابي شبكه هاي اجتماعي و سئو تداخل دارد و توسط اشخاص متفاوتي مديريت مي شود، حصول نتيجه از آن مشكل است. فعاليت روابط عمومي آنلاين رابطه اي نزديك دارد با بهبود نتايج بسياري از تكنيك هاي ارتباطات بازاريابي ديجيتال ديگر در شبكه هاي اجتماعي خاص، سئو، لينك سازي، بازاريابي مشاركتي و بازاريابي معرفي به دوستان. روابط عمومي آنلاين مي تواند يك تكنيك عالي و كم هزينه براي بيشتر آشنا كردن مردم با نام تجاري يا وب سايت شما باشد، اما اين راه نيازمند تلاشي سخت بوده و زودبازده نخواهد بود.

بازاريابي محتوا

مزيت استراتژي بازاريابي محتوا اين است كه نيازمند بهبود يك كانال جداگانه مانند سئو، شبكه هاي اجتماعي، بازاريابي ايميلي يا استراتژي وب سايت شركت نيست و در عوض امكان اتحاد تمامي ارتباطات بازاريابي ديجيتال در يك استراتژي طولاني مدت چند كاناله جهت پشتيباني در حفظ و نگهداري مشتريان و ارتقا اهداف را در اختيار قرار مي دهد.يك طرح بازاريابي محتواي منسجم، نياز به برنامه هاي جداگانه براي تك تك فعاليت هاي بازاريابي ديجيتال را كاهش دهد.

امروزه ايجاد مطالب جذاب يكي از تكنيك هاي قدرتمند موجود در بازاريابي آنلاين است كه بسياري از تكنيك هاي بازاريابي جذب ورودي را تغذيه مي كند مانند:

  1. سئو بهينه سازي
  2. بازاريابي جستجو پرداخت
  3. بازاريابي شبكه هاي اجتماعي
  4. بازاريابي ايميلي
  5. بهينه سازي نرخ تبديل
  6. بازاريابي رسانه هاي اجتماعي

آنلاين ماركتينگ

رسانه هاي اجتماعي اصطلاحي است كه دلالت دارد به اينترنت و كانال هاي مبتني بر تلفن همراه و ابزارهايي كه به كاربران امكان تعامل با يكديگر و به اشتراك گذاري نظرات و مطالب را مي دهد. همانطور كه از نام آن مشخص است، رسانه هاي اجتماعي ساختمان جوامع و شبكه ها را در بر گرفته و مشوق مشاركت و سرگرمي است. ما نيازمند استفاده از كانال هاي مختلف رسانه هاي ديجيتال هستيم تا مشتريان را تشويق به تعامل باهم و ايجاد جامعه كنيم. عوامل موفقيت بازاريابي رسانه هاي اجتماعي عبارتند از:

  • تعيين اهداف تجاري براي رسانه هاي اجتماعي
  • تبيين استراتژي رسانه هاي اجتماعي
  • مديريت فعال و بجاي شبكه هاي اجتماعي
  • تعريف استراتژي هماهنگي و محتوايي
  • تعريف استراتژي ارتباطات
  • استفاده از بهترين راهكارهاي دسترسي به مركز دنياي رسانه هاي اجتماعي
  • بهينه سازي رسانه هاي اجتماعي

بازاريابي پيامي

بازارياب ها دائما در پي يافتن راه هاي خلاقانه براي رساندن پيام به مشتريان موجود و بالقوه هستند و اطمينان به دريافت نتايج خوبي از اين تلاش ها دارند. يكي از قوانين كاربردي پايه در بازاريابي اين است كه مانند مخاطبان خود فكر كنيم تا هميشه از عادات خريد كردنشان و محل آن مطلع باشيم. بازاريابي از طريق ايميل ماركتينگ، بازاريابي پيامكي، بازاريابي تلگرامي، جمع آوري پايگاه داده هاي تخصصي و ... برخي از اين روش هاي جديد بازاريابي اينترنتي هستند.

با توجه به رشد روز افزون كاربران گوشي هاي هوشمند، كسب و كارهاي با تفكر پيشرو به دنبال راه كارهايي براي منطبق كردن كسب و كار خود با گوشي هاي تلفن همراه هستند. پيامك SMS روشي است كه بيش از 20 سال براي برقراري ارتباط با مشتريان آزمايش و استفاده شده است تا درحالي كه كسب و كار از روشي قابل اطمينان استفاده مي كند با گرايشات بازار نيز همگام باشد. برخي مزاياي بازاريابي پيامكي يا بازاريابي تلگرامي عبارتند از:

  • سرعت بالا در ايجاد پيام و عدم نياز به صرف وقت براي طراحي و پرينت و ...
  • انطباق بر سيستم تلفن هاي همراه و اطمينان از نمايش صحيح و يكسان پيام در بيشتر گوشي ها
  • كاربران استفاده از آن را بلدند و آن را دوست دارند
  • دوست دار محيط زيست بوده و از روش هاي سبز براي برقراري ارتباط در كسب و كار است
  • پيام مستقيما به دست كاربر ميرسد و روشي قدرتمند در كنار صحبت رو در رو يا تماس تلفني است
  • ساده بودن و امكان ورود به حيطه اطلاعات مورد استفاده كاربران با توجه به مشغله روزمره زياد
  • امكان رهگيري پيام ها و رفتار كاربران در مقابل لينك هاي درون محتوا
  • ايجاد كد هاي كوتاه بر اساس كلمات كليدي و معرفي برند با اين ارقام و ارسال پيام با اين شماره
  • اختصاصي كردن پيام و ارسال پيام سفارشي به هر مشتري شركت
  • به صرفه بودن و داشتن بازخورد مناسب

بهينه سازي سايت براي موتورهاي جستجو

بهينه سازي سايت براي موتور جستجو SEO) )شامل دستيابي به بالاترين رده در رتبه بندي عملي ليست اصلي صفحات نتايج موتورهاي جستجو SERPS) )مي باشد كه اين هدف در نتايج جستجوي طيف وسيعي از تركيب خاص كلمات كليدي يا عبارات كليدي وارد شده توسط كاربران موتور جستجو قابل مشاهده مي باشد. علاوه بر نمايش ليست صفحات نتايج مرتبط با جستجو و لينك صفحات، گوگل يكسري اطلاعات مفيد هم در اين صفحات ارائه مي دهد كه آن را بخشي از استراتژي جستجوي جهاني يا جستجوي تركيبي مي نامد. ليست طبيعي يا اصلي صفحات نتايج حاصل از جستجو در موتور جستجو با توجه به ارتباط بين موارد مشابه و عبارت كلمه كليدي تايپ شده و الگوريتم رتبه بندي مورد استفاده توسط موتور جستجو نمايش داده مي شود.

مزاياي اصلي سئو SEO بهينه سازي سايت براي موتورهاي جستجو عبارتند از:

  • هدفمندي بالا: رساندن كاربر به محصول مورد نظر در اغلب جستجو ها از يك طرف و ايجاد فرصت فروش با احتمال زياد از طرفي ديگر ( كاربراني كه محصولي خاص را جستجو مي كنند احتمال تبديل شدنشان به خريدار قوي تر است )

دريافت بازديدكننده بدون هزينه: انتقال كاربران به سايت ها از موتور جستجو، بدون دريافت هزينه انجام مي شود. هزينه سئو سايت ها مربوط به پروسه بهينه سازي مي شود

  • پويايي: روبات هاي موتور جستجو بصورت روزانه به صفحات اول سايت هاي محبوب سر مي زنند و محتواهاي جديد سايت را با سرعتي بسته به عمق لينك صفحه مشاهده مي كنند

تبليغات آنلاين

تبليغات آنلاين تبديل به يك بخشي از زندگي روزمره اينترنتي شده است. براي بازاريابان جديد، درك گستره و تنوع تبليغات آنلاين در دسترس مي تواند گيج كننده باشد. تبليغات آنلاين يكي از موثر ترين راه هاي گسترش دسترسي، پيدا كردن مشتريان جديد، و تنوع در جريان درآمد براي كسب و كارها در تمام اندازه ها مي باشد.

اساسا، وب سايت ها و برنامه هاي رايگان مورد علاقه شما ممكن است تبليغاتي كه از نظر شما معني دار، آموزنده و جالب باشند را نمايش دهند. مثلا هنگام مطالعه مقاله اي در مورد مسافرت، تبليغي در مورد سفر براي شما نمايش مي شود يا وقتي مطلبي در مورد موسيقي مي خوانيد تبليغي حاوي همين محتوا را خيلي زود مشاهده خواهيد كرد.

برخي مدل هاي تبليغات و درآمدزايي اينترنتي عبارتند از:

  • درآمد حاصل از آبونمان دسترسي به محتوا
  • درآمد حاصل از پرداخت براي هر بار بازديد پست
  • درآمد حاصل از CPM يا هزينه هر هزار بار تبليغ در سايت
  • درآمد حاصل از تبليغات CPC يا پرداخت براي هر كليك تبليغات متني در سايت
  • درآمد حاصل از نمايش بخش هاي سايت و يا نوع محتوا (معمولا هزينه هاي ثابت براي يك دوره)
  • درآمد وابسته در روش CPA
  • درآمد حاصل از دسترسي به داده ها براي بازاريابي ايميلي
  • درآمد حاصل از دسترسي به مشتريان براي تحقيق آنلاين

طراحي سايت

هنگامي كه شما احساس نياز به طراحي وب سايت مي كنيد اين امر پاسخي بيش تر از طراحي يك وب سايت فقط زيبا دارد. شما نيازمند طراحي سايت داراي واكنش مستقيم بوده كه به خوبي براي كسب و كار شما كار كرده و ترافيك بيشتري ايجاد كند و بازديد كننده ها را به مشتري تبديل كند.بخشي از فرآيند طراحي بر اساس تجمع كابر، شخصي سازي براي بازديدكنندگان سايت به عنوان روشي قدرتمند جهت كمك به افزايش قابليت استفاده و تمركز كاربران در سايت است.شخصي سازي به عبارت ساده تر انطباق با خلاصه اي از ويژگي ها، نيازها، انگيزه ها و محيط يك نوع خاص از كاربران سايت است.

برخي از جديدترين گرايشات و روش ها در طراحي سايت ها به اين قرار هستند:

  • استفاده از هوش مصنوعي در سايت ها و برنامه هاي موبايل
  • تمركز بر تعامل به جاي طرح و ظاهر به علت راحتي و كارايي بيشتر و توان استفاده از محتواي دايناميك
  • طراحي داده محور
  • توجه به نكات طراحي منطبق بر دستگاه هاي مختلف
  • داستان سرايي يا Storytelling
  • صفحات با ارتفاع زياد و اسكرول طولاني
  • توجه به رشد روز افزون ارائه حداقل محتوا يا مينيماليسم

بازاريابي ديجيتال

ديجيتال برندينگ

بازاريابي ديجيتال كه از بازاريابي مستقيم مشتق شده است، به عنوان يك تخصص در دهه اخير پديدار شده. افزايش تعداد دستگاه هاي شخصي و استفاده از آنها، راه هاي بيشتري در برقراري ارتباط مستقيم و تعاملي با مصرف كنندگان هدف و مشتريان پيش روي بازاريابان قرار مي دهد. با توجه به اين امر، جاي تعجب ندارد كه مفاهيم برندينگ را به استفاده از رسانه هاي ديجيتال و فن آوري اضافه كنيم تا توسعه تعامل برندها با مصرف كنندگان دستگاه هاي ديجيتال كه استفاده از آنها رو به افزايش است محقق شود.

ديجيتال برندينگ عبارتست از كانال ها و ساير حضورهاي ديجيتال براي ايجاد ارتباط با موقعيت و هدف يك نام تجاري يا برند، به عنوان بخشي از ارتباطات چند كاناله ي برند يا برنامه هاي تعامل آن. به همين علت مي توانيم ديجيتال برندينگ را ارتباطات ديجيتال معني كنيم كه در زمينه استراتژي كسب و كار و برنامه ريزي برند نقش دارد.

مكانيزم و يكپارچه سازي

مديريت ارتباط با مشتري (CRM) اصطلاحي است كه اشاره به عادات، استراتژي ها و تكنولوژي هايي دارد كه شركت براي مديريت و تجزيه و تحليل تعاملات مشتري و داده هاي چرخه حيات مشتري، با هدف بهبود روابط تجاري با مشتريان، كمك در حفظ مشتري و روند رو به رشد فروش استفاده مي كند. سيستم هاي CRM براي اطلاع رساني به مشتريان در كانال هاي مختلف يا مديريت نقاط ارتباطي بين مشتري و شركت كه شامل سايت شركت، تلفن، گفتگوي آنلاين، ارسال ايميل، اطلاعات بازاريابي و رسانه هاي اجتماعي مي شود، طراحي شده اند. همچنين مي توان اطلاعات دقيق مشتريان را ازقبيل اطلاعات هويتي، سابقه خريد، سليقه خريد و ... را ثبت و از آن استفاده كرد.

مزاياي يكپارچه سازي اطلاعات به قرار زير است:

  • اتوماسيون بازاريابي
  • اتوماسيون نيروي فروش
  • اتوماسيون مركز ارتباط يا تماس
  • تكنولوژي موقعيت جغرافيايي، و يا خدمات مبتني بر مكان

اپليكيشن موبايل

با افزايش روز افزون گوشي هاي هوشمند و دستگاه هاي تبلت، برنامه هاي تلفن همراه و برنامه هاي دسكتاپ داراي اهميت فزاينده اي شده اند. بازاريابي تلفن همراه شامل طيف وسيعي از دستگاه هاي هوشمند همراه مانند گوشي هاي هوشمند و تبلت و آي پد مي شود. بازاريابي وب تلفن همراه، برنامه هاي تلفن همراه و بازاريابي اس ام اس از رويكردهاي كليدي بازاريابي تلفن همراه مي باشد. بنابراين هر بازارياب نياز به حفظ فرصت هاي رسيدن به مخاطبان خود از طريق تلفن همراه، كسب دانش چگونه طراحي كردن موبايل سايت و در دسترس و نمايان قرار گرفتن دارد.

برخي تكنيك هاي بازاريابي موبايلي عبارتند از:

  • بازاريابي اپليكيشن موبايل
  • تبليغات در موبايل
  • طراحي برنامه ها و سايت هاي موبايلي
  • بازاريابي منطقه اي
  • بازاريابي QR
  • بازاريابي پيامي

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 4

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 50
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 5
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 21
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 146
  • بازدید ماه : 469
  • بازدید سال : 1743
  • بازدید کلی : 52293
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی