loading...

ديجيتال ماركتينگ

سپنتا با ارائه خدمات بازاريابي آنلاين براي توسعه كسب كار شما

بازدید : 394
11 زمان : 1399:2

بهره برداري سنگ و پودر لاجورد

رنگ هاي لاجوردي از صخره هاي قيمتي بهره برداري مي شوند.سال ها كاوش ،بررسي و جستجو براي پيدا كردنم لاجورد قيمتي و با كيفيت نياز است .تهيه ي رنگ هاي طبيعي با برش صخره ها و جداسازي برخي از تركيبات مانند پيريت و سالسيت از آن است .سپس تكه هاي برش داده شده با ابزاري به دانه هاي شني مانند ريز و خرد مي شوند.صخره هاي لاجورد از سخت ترين نوع سنگ ها به شمار مي آيد.فرآيند خرد سازي اين تكه سنگ ها با بوي سوختگي ملايمي همراه است .پس از ذرات شني در آب شست وشو داده مي شوند.سپس اين ذرات در فضايي عاري از آلودگي و بدون وجود فلز خيسانده مي شود. فرآيند آسياب كردن به سبب سختي شن طولاني تر مي شود.در ابتدا اين سنگ ها با قطعات بزرگتر آسياب و پس از آن همان قطعات با قطعات كوچكتر آسياب مي شوند تا سايز آن تا 50 ميكرون كاهش پيدا كند.به سبب فرآيند طولاني آسياب عدم آلودگي دستگاه بسيار مهم است .تصور اين فرآيند دشوار وآسياب سازي تكه هاي سنگ در قرن چهاردهم دشوار است .مطالعه ي دستورالعمل هاي تهيه رنگ و افزودني هاي معتبر به آن مرتبط به قرون گذشته بسيار جالب توجه است .سني در جايي يادداشت كرده است تكه هاي سنگي را درهاون برنزز آسياب كرده و سپس آن را در يك ظرف شيشه اي قرار دهيد. كاهش هر چه بيش تر زمان در هنگام آسياب سازي ذرات سنگ اهميت خاصي دارد زيرا تمامي ذرات بلوري لاجوردي بايد به درستي و به صورت پودري و نرم از ذرات غير رنگي و آلوده جدا شوند.اما به ياد داشته باشيد اين ذرات نبايد از حد خاصي ريز تر باشند حتي در اين مرحله ممكن است تمام ذرات آبي رنگ از ته ظرف به طور ناگهاني ناپديد شوند و به نظر خاكستري به نظر برسد.اين رنگ شباهتي به رنگ پيگمنت آبي سنگ لاجورد ندارد.شست و شوي مداوم اين سنگريزه ها تا حدي ادامه مي يابد تا به يك درجه phيكساني برسد.سپس اين بسته را در هواي آزاد قرار داده تا به صورت يكنواخت خشك شود.

كاربردهاي پودر لاجورد

پودر لاجورد مناسب رنگ آميزي تنديس، نقاشي هاي روغني وآبرنگ آبي لاجوردي رنگي زيبا ،درخشنده و بسيار باكيفيت در ماوراي ساير رنگ هاست به گونه اي كه شرح زيبايي آن بسياردشوار است .

قرن هاست سنگ نيمه قيمتي لاجورد از معادن قلمرو باداخشانبهره افغانستان برداري مي شود.اين سنگ در ساير معادن آسيا و آمريكا يافت مي شوند ولي سنگ هاي منطقه ي افغانستان كيفيت به مراتب بالاتري از ساير نمونه ها دارند.اين سنك متشكل شده از لازوريت ،پيريت و سالسيت است . اقدام به فروش پودر لاجورد. با قيمت بالا مي كنند

در اين سنگ گستره ي عظيمي از رنگ ها از آبي روشن گرفته تا آبي سير مايل به ارغواني وجود دارد .باكيفيت ترين نوع پودر لاجورد را مي توان در سنگ هاي سخت آبي با رگه هايي از پيريت يافت .اين درجه از كيفيت با نماد AAAتعيين مي شودساير درجه ها از كيفيت بالايي برخوردار نيستند و به آساني يافت و بهره برداري مي شوند قيمت پودر لاجورد از اين نمونه ها در حكاكي استفاده مي شود.برخي دلالان براي بهبود رنگ صخره هاي طبيعي ،آن را رنگ مي كنند

از آن جايي كه استانداردي مشخص براي تعيين درجه و كيفيت صخره ها وجود ندارد ،همه ي نمونه سنگ ها با درجه كيفيت AAAشناخته مي شوند.بهره برداري نمونه هاي با كيفيت مواد معدني بسيار دشوار است .

خواص سنگ و پودر لاجورد

  • ايجاد تعادل و تنظيم چاكراي پنجم و ششم
  • سنگي بسيار آرام بخش و جلوگيري كننده از حملات رواني
  • الهام بخش
  • افزايش اعتماد به نفس
  • كمك به درك احساسات و عواطف ديگران
  • تقويت سيستم ايمني بدن
  • تصفيه خون، كاهش فشار خون
  • خنك كننده و تسكين التهابات
  • غلبه بر بي خوابي و سرگيجه و افسردگي
  • بهبود سيستم تنفسي و عصبي و گلو
  • تنظيم تيروئيد
  • به منظور ارتقاء خود آگاهي، بينش و عقل به كار مي رود
  • به عنوان يك سپر در برابر حملات رواني مي باشد
  • بالابردن درك و روشني و شهود
  • اكسيري قدرتمند براي بدن و معنوي
  • پزشكان مصر باستان ، سومر و بابل لاجورد را براي مقاصد دارويي بسياري، از جمله آب مرواريد چشم استفاده مي كردند
  • نماد شفا، شادي، عشق، وفاداري، قدرت هاي رواني، حمايت، شجاعت
  • باعث افزايش اراده مي‌شود
  • در ايران باستان ، لاجورد سنگي براي نزديكي با خدايان بود كه صاحب آنرا داراي قدرت جادويي از خدايان و الوهيت مي كرد
  • براي بهبود علائم بي‌خوابي مفيد است
  • اثري ضد عفوني كننده و باكتري‌كش دارد

معني سنگ لاجورد

يا تلفظ و نوشتار آن به زبان لاتين سنگ لاجورد Lapis lazuli يكي از زيباترين سنگ هاي حال حاضر است با تركيبي از فسفات آبدار ،آلومينيوم و آهن ؛ يا به عبارت ديگر تركيبي از لازورايت، كلسايت، پايرايت و دايپوسيت مي‌باشد. اين سنگ را ميتوان با كاربرد هاي بسيار زيادي ديد و با استخراج پودر لاجورد در مصارف مختلف ازآن استفاده كرد اما يكي از بهترين كاربرد هاي آنرا ميتوان استفاده در جواهر سازي ها دانست.دليل اين موضوع را ميتوان سختي قابل توجه و همچنين رنگ آبي زيباي آن دانست.

اما يكي از مهمترين سوالات درباره اين سنگ را ميتوان اين موضوع دانست كه منابع عظيم آن در كجاها قرار دارد.ما در اين مطلب براي شما خواهيم گفت كه منابع عظيمي از سنگ لاجورد در افغانستان وجود دارد كه به عنوان يكي از اصليترين سرزمين ها مي توان معرفي كرد.

زيورسازي و سورت بندي اين سنگ درپاكستان، هندوستان و تا حدودي در سنگ لاجورد افغانستان و سنگ لاجورد ايران و سويس صورت گرفته سپس به خارج صادر مي‌گردد

سنگ لاجورد علاوه بر زيورآلات توليدات ديگري از قبيل مجسمه و بت، مُهرهٔ شطرنج و غيره نيز دارد.

پيش از بررسي شيوه هاي استفاده از پودر لاجورد براي شما خواهيم گفت كه استفاده از سنگ و پودر لاجورد چه فوايدي را ميتواند به همراه داشته باشد.

فوايد پودر لاجورد

بهداشت انساني و محيط زيست

  1. عاري بودن از فلزات سنگين ( نظير سرب, كادميوم و...) و غير سمي بودن
  2. عدم وجود حلال وبه تبع آن عدم وجود بخارات مضر
  3. كاهش بيماريهاي تنفسي وعفونتهاي ريوي به دليل عدم وجود حلالها
  4. ضريب ايمني بالاتر نسبت به رنگهاي مايع از نظر خطر آتش سوزي

صرفه جويي در انرژي

  1. كاربري نسبتا سهل و آسان رنگ و آماده مصرف بودن آن و عدم نياز به آموزشهاي تخصصي پرسنل رنگ كار
  2. صرفه جويي درزمان و افزايش سرعت توليد و در نتيجه كاهش مصرف انرژي وكاهش هزينه ها با توجه به قيمت پودر لاجورد در بازار
  3. امكان استفاده از 95% رنگ به دليل قابليت بازيافت و استفاده مجدد
  4. افزايش طول عمر قطعات رنگ آميزي شده به دليل بالا بودن مقاومتهاي شيميايي و مكانيكي رنگهاي پودر لاجورد در مقايسه با رنگهاي مايع به دليل وجود پيگمنت آبي پراساد

مراحل استخراج رنگ از پودر لاجورد

جادوي اصلي در اين مرحله به وقوع مي پيوندد.اين دستورالعمل برگرفته شده از كتاب “craftsman hand book”اثر آندره سني است .متن ايتاليايي اصلي اين كتاب راهنماي خوبي براي توليد پودر لاجورد است .به پاس زحمات اين استاد بزرگ و كاوش هاي متعدد او توليد اين رنگ منحصر به فرد از جهات متعدد آسان گرديده است .در طي تمامي مراحل توليد خمير پلاستيكي متشكل از صمغ و پودر يكدست باقي مي ماند.اثري از تجزيه خمير و يا تا شدگي از آن در پارچه ها يافت نشده است .فرآيند توليد با ذوب كردن موم ،كندر صمغ و رزين كاج آغاز مي شود.سپس اين تركيب تا حدي در دست ورزيده مي شود تا خمير يكدست خاكستري –آبي رنگي به وجود آيد.اين خمير را در حالي كه هنوز گرم و الاستيته است به سه قسمت تقسيم كنيد .هر تكه را در دفعات متعدد در آب ولرم ورز دهيد.در اين مرحله ناخالصي ها از خمير جدا مي شوند و رنگ آبي در انتهاي ظرف ته نشين مي شوند.اين يك رنگ دست ساز است .اولين رنگ توليدي از اين روش از كيفيت بالاتري برخوردار است .تكه هاي دوم و سوم به ترتيب از درجه كيفيت بالاتر و خلوص بيش تري برخوردار است.رنگ هاي لاجوردي درجه ي يك و آبي

fra anglico به مدت زمان بيشتري براي آماده سازي نياز دارند.دفعات چهارم الي هفتم رنگ لاجوردي حاصل از كيفيت بالاتري برخوردار است .بسياري از نقاشان به سبب شفافيت و درخشندگكي اين رنگ از آن در نقاشي هاي خود استفاده مي كنند.اين رنگ فاقد هر گونه ناخالصي است و از درخشندگي و كيفيت بالاتري برخوردار است .

تاريخچه ي رنگ در نقاشي رنسانس

آيا مي توانيد دنيايي عاري از هر گونه رنگ را تصور كنيد؟در دنياي بدون رنگ دلتنگ چه چيزي بيش از همه مي شويد شخص؟حيوان؟مكان؟اسباب بازي مورد علاقه تان؟نگاهي به اطرافتان بيندازيد.چه رنگ هايي را بيش از همه مشاهده مي كنيد؟

انتخاب رنگ در ترسيم يك تصوير براي نقاشان اهميت خاصي دارد. هنرمندان صدها سال گذشته در اروپا كه به دوره ي رنسانس شناخته شده بود از رنگ هاي طبيعي كه از مواد معدني ساخته شده بود مانند آزوريت،مالاكيت ،گياهاني مانند زعفران و چوب برزيلي براي رنگ آميزي نقاشي هايشان استفاده مي كرده اند .هم چنين اين هنرمندان از رنگ هايي با تركيبات گران قيمت پودر لاجورد براي ترسيم تصاوير خاص و سفارشي استفاده مي كرده اند .

رنگ آبي سير از آسياب كردن سنگ هاي گران قيمت مانند سنگ لاجورد وتركيب كردن آن با ساير مواد حاصل مي شده است .از اين رنگ براي رنگ آميزي لباس هاي مريم مقدس استفاده مي كرده اند .

هنرمندان در دوره ي رنسانس از رنگ ها براي ساخت فضاهاي سه بعدي بهره مي گرفته اند .دقت داشته باشيد رنگ ها در مسافت هاي طولاني تر روشن تر و روشن تر به نظر خواهند رسيد.بنابراين هنرمندان در پيش زمينه ي نقاشي هاي خود از سايه هاي كم رنگ استفاده مي كنند .

انواع سنگ هاي لاجورد
  • لاجورد نيلى كه بهترين نوع رنگ و جنس است.
  • لاجورد آسمانى كه شامل لاجورد آبى كمرنگ است.
  • لاجورد سبز كه گاهى با فيروزه اشتباه مى‌شود.

بهترين رنگ پودر لاجورد آبي مايل به بنفش با هاله متوسط تا تاريك و با غلظت رنگ زياد است. در نوع مرغوب آن كريستال‌هاي كلسايت قابل مشاهده نبوده و ممكن است حاوي نقاط طلايي رنگ پايرايت باشد. سنگ لاجوردهاي كم ارزش داراي جلاي مات بوده و متمايل به سبز هستند و كريستال‌هاي سفيد كلسايت در آن مشاهده مي‌شوند.

تلفن سفارشات : 44255795

آقاي شهيدي 09127037803

بهره برداري سنگ و پودر لاجورد

رنگ هاي لاجوردي از صخره هاي قيمتي بهره برداري مي شوند.سال ها كاوش ،بررسي و جستجو براي پيدا كردنم لاجورد قيمتي و با كيفيت نياز است .تهيه ي رنگ هاي طبيعي با برش صخره ها و جداسازي برخي از تركيبات مانند پيريت و سالسيت از آن است .سپس تكه هاي برش داده شده با ابزاري به دانه هاي شني مانند ريز و خرد مي شوند.صخره هاي لاجورد از سخت ترين نوع سنگ ها به شمار مي آيد.فرآيند خرد سازي اين تكه سنگ ها با بوي سوختگي ملايمي همراه است .پس از ذرات شني در آب شست وشو داده مي شوند.سپس اين ذرات در فضايي عاري از آلودگي و بدون وجود فلز خيسانده مي شود. فرآيند آسياب كردن به سبب سختي شن طولاني تر مي شود.در ابتدا اين سنگ ها با قطعات بزرگتر آسياب و پس از آن همان قطعات با قطعات كوچكتر آسياب مي شوند تا سايز آن تا 50 ميكرون كاهش پيدا كند.به سبب فرآيند طولاني آسياب عدم آلودگي دستگاه بسيار مهم است .تصور اين فرآيند دشوار وآسياب سازي تكه هاي سنگ در قرن چهاردهم دشوار است .مطالعه ي دستورالعمل هاي تهيه رنگ و افزودني هاي معتبر به آن مرتبط به قرون گذشته بسيار جالب توجه است .سني در جايي يادداشت كرده است تكه هاي سنگي را درهاون برنزز آسياب كرده و سپس آن را در يك ظرف شيشه اي قرار دهيد. كاهش هر چه بيش تر زمان در هنگام آسياب سازي ذرات سنگ اهميت خاصي دارد زيرا تمامي ذرات بلوري لاجوردي بايد به درستي و به صورت پودري و نرم از ذرات غير رنگي و آلوده جدا شوند.اما به ياد داشته باشيد اين ذرات نبايد از حد خاصي ريز تر باشند حتي در اين مرحله ممكن است تمام ذرات آبي رنگ از ته ظرف به طور ناگهاني ناپديد شوند و به نظر خاكستري به نظر برسد.اين رنگ شباهتي به رنگ پيگمنت آبي سنگ لاجورد ندارد.شست و شوي مداوم اين سنگريزه ها تا حدي ادامه مي يابد تا به يك درجه phيكساني برسد.سپس اين بسته را در هواي آزاد قرار داده تا به صورت يكنواخت خشك شود.

كاربردهاي پودر لاجورد

پودر لاجورد مناسب رنگ آميزي تنديس، نقاشي هاي روغني وآبرنگ آبي لاجوردي رنگي زيبا ،درخشنده و بسيار باكيفيت در ماوراي ساير رنگ هاست به گونه اي كه شرح زيبايي آن بسياردشوار است .

قرن هاست سنگ نيمه قيمتي لاجورد از معادن قلمرو باداخشانبهره افغانستان برداري مي شود.اين سنگ در ساير معادن آسيا و آمريكا يافت مي شوند ولي سنگ هاي منطقه ي افغانستان كيفيت به مراتب بالاتري از ساير نمونه ها دارند.اين سنك متشكل شده از لازوريت ،پيريت و سالسيت است . اقدام به فروش پودر لاجورد. با قيمت بالا مي كنند

در اين سنگ گستره ي عظيمي از رنگ ها از آبي روشن گرفته تا آبي سير مايل به ارغواني وجود دارد .باكيفيت ترين نوع پودر لاجورد را مي توان در سنگ هاي سخت آبي با رگه هايي از پيريت يافت .اين درجه از كيفيت با نماد AAAتعيين مي شودساير درجه ها از كيفيت بالايي برخوردار نيستند و به آساني يافت و بهره برداري مي شوند قيمت پودر لاجورد از اين نمونه ها در حكاكي استفاده مي شود.برخي دلالان براي بهبود رنگ صخره هاي طبيعي ،آن را رنگ مي كنند

از آن جايي كه استانداردي مشخص براي تعيين درجه و كيفيت صخره ها وجود ندارد ،همه ي نمونه سنگ ها با درجه كيفيت AAAشناخته مي شوند.بهره برداري نمونه هاي با كيفيت مواد معدني بسيار دشوار است .

خواص سنگ و پودر لاجورد

  • ايجاد تعادل و تنظيم چاكراي پنجم و ششم
  • سنگي بسيار آرام بخش و جلوگيري كننده از حملات رواني
  • الهام بخش
  • افزايش اعتماد به نفس
  • كمك به درك احساسات و عواطف ديگران
  • تقويت سيستم ايمني بدن
  • تصفيه خون، كاهش فشار خون
  • خنك كننده و تسكين التهابات
  • غلبه بر بي خوابي و سرگيجه و افسردگي
  • بهبود سيستم تنفسي و عصبي و گلو
  • تنظيم تيروئيد
  • به منظور ارتقاء خود آگاهي، بينش و عقل به كار مي رود
  • به عنوان يك سپر در برابر حملات رواني مي باشد
  • بالابردن درك و روشني و شهود
  • اكسيري قدرتمند براي بدن و معنوي
  • پزشكان مصر باستان ، سومر و بابل لاجورد را براي مقاصد دارويي بسياري، از جمله آب مرواريد چشم استفاده مي كردند
  • نماد شفا، شادي، عشق، وفاداري، قدرت هاي رواني، حمايت، شجاعت
  • باعث افزايش اراده مي‌شود
  • در ايران باستان ، لاجورد سنگي براي نزديكي با خدايان بود كه صاحب آنرا داراي قدرت جادويي از خدايان و الوهيت مي كرد
  • براي بهبود علائم بي‌خوابي مفيد است
  • اثري ضد عفوني كننده و باكتري‌كش دارد

معني سنگ لاجورد

يا تلفظ و نوشتار آن به زبان لاتين سنگ لاجورد Lapis lazuli يكي از زيباترين سنگ هاي حال حاضر است با تركيبي از فسفات آبدار ،آلومينيوم و آهن ؛ يا به عبارت ديگر تركيبي از لازورايت، كلسايت، پايرايت و دايپوسيت مي‌باشد. اين سنگ را ميتوان با كاربرد هاي بسيار زيادي ديد و با استخراج پودر لاجورد در مصارف مختلف ازآن استفاده كرد اما يكي از بهترين كاربرد هاي آنرا ميتوان استفاده در جواهر سازي ها دانست.دليل اين موضوع را ميتوان سختي قابل توجه و همچنين رنگ آبي زيباي آن دانست.

اما يكي از مهمترين سوالات درباره اين سنگ را ميتوان اين موضوع دانست كه منابع عظيم آن در كجاها قرار دارد.ما در اين مطلب براي شما خواهيم گفت كه منابع عظيمي از سنگ لاجورد در افغانستان وجود دارد كه به عنوان يكي از اصليترين سرزمين ها مي توان معرفي كرد.

زيورسازي و سورت بندي اين سنگ درپاكستان، هندوستان و تا حدودي در سنگ لاجورد افغانستان و سنگ لاجورد ايران و سويس صورت گرفته سپس به خارج صادر مي‌گردد

سنگ لاجورد علاوه بر زيورآلات توليدات ديگري از قبيل مجسمه و بت، مُهرهٔ شطرنج و غيره نيز دارد.

پيش از بررسي شيوه هاي استفاده از پودر لاجورد براي شما خواهيم گفت كه استفاده از سنگ و پودر لاجورد چه فوايدي را ميتواند به همراه داشته باشد.

فوايد پودر لاجورد

بهداشت انساني و محيط زيست

  1. عاري بودن از فلزات سنگين ( نظير سرب, كادميوم و...) و غير سمي بودن
  2. عدم وجود حلال وبه تبع آن عدم وجود بخارات مضر
  3. كاهش بيماريهاي تنفسي وعفونتهاي ريوي به دليل عدم وجود حلالها
  4. ضريب ايمني بالاتر نسبت به رنگهاي مايع از نظر خطر آتش سوزي

صرفه جويي در انرژي

  1. كاربري نسبتا سهل و آسان رنگ و آماده مصرف بودن آن و عدم نياز به آموزشهاي تخصصي پرسنل رنگ كار
  2. صرفه جويي درزمان و افزايش سرعت توليد و در نتيجه كاهش مصرف انرژي وكاهش هزينه ها با توجه به قيمت پودر لاجورد در بازار
  3. امكان استفاده از 95% رنگ به دليل قابليت بازيافت و استفاده مجدد
  4. افزايش طول عمر قطعات رنگ آميزي شده به دليل بالا بودن مقاومتهاي شيميايي و مكانيكي رنگهاي پودر لاجورد در مقايسه با رنگهاي مايع به دليل وجود پيگمنت آبي پراساد

مراحل استخراج رنگ از پودر لاجورد

جادوي اصلي در اين مرحله به وقوع مي پيوندد.اين دستورالعمل برگرفته شده از كتاب “craftsman hand book”اثر آندره سني است .متن ايتاليايي اصلي اين كتاب راهنماي خوبي براي توليد پودر لاجورد است .به پاس زحمات اين استاد بزرگ و كاوش هاي متعدد او توليد اين رنگ منحصر به فرد از جهات متعدد آسان گرديده است .در طي تمامي مراحل توليد خمير پلاستيكي متشكل از صمغ و پودر يكدست باقي مي ماند.اثري از تجزيه خمير و يا تا شدگي از آن در پارچه ها يافت نشده است .فرآيند توليد با ذوب كردن موم ،كندر صمغ و رزين كاج آغاز مي شود.سپس اين تركيب تا حدي در دست ورزيده مي شود تا خمير يكدست خاكستري –آبي رنگي به وجود آيد.اين خمير را در حالي كه هنوز گرم و الاستيته است به سه قسمت تقسيم كنيد .هر تكه را در دفعات متعدد در آب ولرم ورز دهيد.در اين مرحله ناخالصي ها از خمير جدا مي شوند و رنگ آبي در انتهاي ظرف ته نشين مي شوند.اين يك رنگ دست ساز است .اولين رنگ توليدي از اين روش از كيفيت بالاتري برخوردار است .تكه هاي دوم و سوم به ترتيب از درجه كيفيت بالاتر و خلوص بيش تري برخوردار است.رنگ هاي لاجوردي درجه ي يك و آبي

fra anglico به مدت زمان بيشتري براي آماده سازي نياز دارند.دفعات چهارم الي هفتم رنگ لاجوردي حاصل از كيفيت بالاتري برخوردار است .بسياري از نقاشان به سبب شفافيت و درخشندگكي اين رنگ از آن در نقاشي هاي خود استفاده مي كنند.اين رنگ فاقد هر گونه ناخالصي است و از درخشندگي و كيفيت بالاتري برخوردار است .

تاريخچه ي رنگ در نقاشي رنسانس

آيا مي توانيد دنيايي عاري از هر گونه رنگ را تصور كنيد؟در دنياي بدون رنگ دلتنگ چه چيزي بيش از همه مي شويد شخص؟حيوان؟مكان؟اسباب بازي مورد علاقه تان؟نگاهي به اطرافتان بيندازيد.چه رنگ هايي را بيش از همه مشاهده مي كنيد؟

انتخاب رنگ در ترسيم يك تصوير براي نقاشان اهميت خاصي دارد. هنرمندان صدها سال گذشته در اروپا كه به دوره ي رنسانس شناخته شده بود از رنگ هاي طبيعي كه از مواد معدني ساخته شده بود مانند آزوريت،مالاكيت ،گياهاني مانند زعفران و چوب برزيلي براي رنگ آميزي نقاشي هايشان استفاده مي كرده اند .هم چنين اين هنرمندان از رنگ هايي با تركيبات گران قيمت پودر لاجورد براي ترسيم تصاوير خاص و سفارشي استفاده مي كرده اند .

رنگ آبي سير از آسياب كردن سنگ هاي گران قيمت مانند سنگ لاجورد وتركيب كردن آن با ساير مواد حاصل مي شده است .از اين رنگ براي رنگ آميزي لباس هاي مريم مقدس استفاده مي كرده اند .

هنرمندان در دوره ي رنسانس از رنگ ها براي ساخت فضاهاي سه بعدي بهره مي گرفته اند .دقت داشته باشيد رنگ ها در مسافت هاي طولاني تر روشن تر و روشن تر به نظر خواهند رسيد.بنابراين هنرمندان در پيش زمينه ي نقاشي هاي خود از سايه هاي كم رنگ استفاده مي كنند .

انواع سنگ هاي لاجورد
  • لاجورد نيلى كه بهترين نوع رنگ و جنس است.
  • لاجورد آسمانى كه شامل لاجورد آبى كمرنگ است.
  • لاجورد سبز كه گاهى با فيروزه اشتباه مى‌شود.

بهترين رنگ پودر لاجورد آبي مايل به بنفش با هاله متوسط تا تاريك و با غلظت رنگ زياد است. در نوع مرغوب آن كريستال‌هاي كلسايت قابل مشاهده نبوده و ممكن است حاوي نقاط طلايي رنگ پايرايت باشد. سنگ لاجوردهاي كم ارزش داراي جلاي مات بوده و متمايل به سبز هستند و كريستال‌هاي سفيد كلسايت در آن مشاهده مي‌شوند.

تلفن سفارشات : 44255795

آقاي شهيدي 09127037803

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 4

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 50
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 28
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 11
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 109
  • بازدید ماه : 368
  • بازدید سال : 1260
  • بازدید کلی : 51810
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی