loading...

ديجيتال ماركتينگ

سپنتا با ارائه خدمات بازاريابي آنلاين براي توسعه كسب كار شما

بازدید : 358
11 زمان : 1399:2

وب سرويس پرواز داخلي

در اين مقاله به مطالب زير ميپردازيم:

وب سرويس پرواز داخلي يكي ديگر از خدماتي ست كه براي اغلب شركت هاي مسافر بري و دارندگان وب سايت هاي گردش گري بسيار مهم و حائز اهميت مي باشد. تمامي آژانس هاي مسافرتي جهت توسعه و رونق سرويس ها و خدمات خود به اين سرويس ها نيازمند هستند. با پيشروفت روزافزون تكنولوژي در زمينه ارائه خدمات اينترنتي و وب مسافران و متقاضيان سفر براي خريد خدمات گردشگري نظير پرواز هتل و ... به صورت حضوري ترجيح مي دهند به صورت آنلاين اين كار را انجام بدهند. و اي ن تربيت به دليل تغيير رفتار متقاضيان در صنعت گردشگري و مسافر بري سبب شده تا دسترسي به صورت آنلاين به خدمات گردشگري از اهميت بسياري بر خوردار شود.

ساخت سايت آژانس مسافرتي


در گذشته مشتريان با تماس يا مراجعه حضوري به دفاتر هواپيمايي بليط مورد نظر خويش را تهيه مي كردند، اما امروزه آژانس هاي مسافرتي با

طراحي سايت آژانس، حجم كاري خود را به شكل قابل توجهي كاهش داده اند و اتوماسيون اداري خود را به خوبي مديريت مي كنند. ساخت سايت آژانس مسافرتي نه تنها هزينه ها و مشكلات روزمره آژانس هاي هواپيمايي را كم كرده، بلكه توانسته رضايت مشتريان را نيز در پي داشته باشد. آن ها مي توانند با چند كليك بليط هايشان را تهيه كنند و تنها بابت پاره اي از هماهنگي ها با دفاتر هوايي تماس تلفني برقرار نمايند.

ويژگي هاي ساخت سايت آژانس مسافرتي
ساخت سايت آژانش مسافرتي با ساير كسب و كارها كمي متفاوت است، زيرا امكانات خاصي را مي توان به اين نوع سايت ها اضافه نمود تا باعث كاربر پسند تر شدن وب سايت شود. در زير با برخي از ويژگي هاي مهم در ساخت سايت آژانس مسافرتي آشنا خواهيم شد:

معرفي آژانس مسافرتي و سازمان
بايد اطلاعات كاملي در رابطه با آژانس مسافرتي و خدمات خود را در اختيار بازديدكنندگانتان قرار دهيد اينكار بازديدكنندگان و مشتريان را به وب سايت و سازمان شما وفادار مي كند. اطلاعاتي مانند دسته بندي و توضيح هتل ها مي تواند انتخاب را براي كاربران راحت تر كند .

دسته بندي خدمات
در ابتدا بايد ميزان خدمات آژانس مسافرتي را به صورت كامل مشخص كنيد تا دسته بندي مناسبي براي منوهاي وب سايت شما در نظر گرفته شود. به عنوان مثال برخي از شركت هاي گردشگري تنها در زمينه تورهاي داخلي و يا خارجي فعاليت دارند و برخي ديگر از آژانس هاي مسافرتي در تمامي زمينه هاي خريد و فروش بليط داخلي، خارجي، تور داخلي و خارجي، رزرو هتل هاي داخل و خارج از كشور فعاليت مي كنند. پس از مشخص نمودن زمينه هاي فعاليت مي توان نقشه اي براي سايت ايجاد كرد تا مطالب وب سايت در دسته بندي مناسب خود قرار گيريد.

تورها و پكيج هاي مسافرتي


تورها، بليط ها و هتل هاي موجود را بر روي سايت آژانس مسافرتي خود قرار دهيد تا كاربران بتوانند از وضعيت خدمات قابل ارائه در اين مجموعه با خبر شوند. مثلا آژانسي كه در زمينه تورهاي تركيه فعاليت دارد مي تواند ليست تورهاي فعلي و آينده خود را بر روي وب سايت قرار دهد تا كاربران وب سايت به راحتي بتوانند اين تورها را رويت كنند همچنين مي توان قابليت ثبت سفارش و پرداخت آنلاين را براي اين تورها قرار داد تا كاربران بتوانند در صورت تمايل تور مورد نظر خود را خريداري كنند. در نتيجه، در كنار اعلام خدمات آژانش مسافرتي مي توانيم خدمات نمايش، رزرو و خريد تور، راه اندازي سامانه فروش بليط هواپيما و هتل را نيز در سايت قرار دهيم تا كاربران بعد از بررسي،خدمات را رزرو و خريداري نمايند.

امكانات وب سرويس پرواز داخلي

  1. وب سرويس پرواز داخلي شامل اشتراك هاي ماهانه بوده و دسترسي مشتريان را براي ثبت و درخواست و ايجاد اشتراك خود راحت تر مي كند.
  2. وب سرويس پرواز داخلي امكان مشاهده تمامي پروازهاي به روز و برنامه هاي پرواز را براي كاربران خود فراهم مي كند.
  3. وب سرويس پرواز داخلي امكان توسعه بانك اطلاعاتي را براي توسعه دهندگان اين سرويس فراهم كرده است.
  4. اين سرويس به سبب اينكه بر روي پروتكل http پياده سازي شده است محدوديت هاي استفاده از زبان هاي مختلف را براي كاربران و متقاضيان حذف كرده است.
  5. اين سرويس علاوه بر نمايش چارت ها و برنامه هاي پرواز امكان مشاهده تمامي ايرلاين هاي داخلي را براي كاربران فراهم مي كند.
  6. اين سرويس ها به سبب اينكه از سرويس ها و سرورهاي قدرتمندي استفاده مي كنند دسترسي متقاضيان را در سريع ترين زمان امكان پذير مي سازند.

امكانات سيستم جامع رزرواسيون


1- امكان جستجوي پرواز
2- امكان رزرو و صدور
3- امكان رزرو و صدور بليط چارتري داخلي از سرويس‌هاي مقيم، سپهر، راويس و...
4- امكان رزرو صدور بليط خارجي
5- امكان صدور بليط قطار و اتوبوس
6- امكان استرداد بليط چارتري


امكانات سايت


1- استرداد آنلاين
2- ارسال پيامك و ايميل بليط خريداري شده
3- ارسال پيامك تاخير و تعجيل پرواز
4- قابليت لغو و يا تاييد پرواز با تاخير بيش از دوساعت از طريق پيامك
5- خواندن اتوماتيك Queue
6- قابليت فروش به مسافر و آژانس همكار
7- قابليت ايجاد كد تخفيف
8- قابليت ايجاد ربات تلگرام
9- داراي پنل پشتيباني با قابليت گزارش‌گيري و كنترل فروش


امكانات پنل پشتيباني

1- قابليت سرچ كاربر با ايميل و شماره تماس و نام مسافر
2- قابليت سرچ با تاريخ خريد بليط
3- قابليت نمايش بليط و ارسال مجدد آن براي كاربر
4- قابليت تعريف و اعمال كد تخفيف بر روي نام كاربري
5- قابليت ايجاد محتوا و قرار دادن بر روي سايت
6- قابليت فيلتر و حذف موقت ايرلاين ها
7- مديريت سيستم‌هاي چارتري
8- قابليت مديريت پيدها
9- ارائه آمار فروش روزانه، هفتگي و ماهانه
10- ارسال گزارش فروش به وسيله تلگرام بصورت ساعتي
11- محاسبه ميزان فروش
12- محاسبه سود فروش

پوشش هاي بيمه مسافرتي چيست؟

بيمه مسافرتي چيست و

وب سرويس بيمه مسافرتي چيست؟ شايد سؤالي باشد كه پاسخ شفاف و دقيقي نداشته باشد. اين بيمه براي گرفتن ويزا از بعضي سفارت‌خانه‌ها ضروري است. پس كسب اطلاعات در اين زمينه مي‌تواند مفيد باشد؛ چون ممكن است با اين سفارت‌خانه‌ها سروكار داشته باشيم. بيمه سفر علاوه بر اينكه براي اخذ ويزا در بعضي سفارت‌خانه‌ها اجباري است، بهتر است براي مسافرت به ساير كشورها نيز تهيه شود. اينكه بيمه سفر براي كدام سفرها كاربرد دارد، چه موارد و پوشش‌هايي را شامل مي‌شود و چه مزايايي براي بيمه‌گزار دارد، جزو مسائلي است كه در اين مقاله بيان شده است.

كاربرد هاي بيمه مسافرتي چيست؟

منظور از بيمه مسافرتي چيست ؟ كاربردهاي بيمه مسافرتي چيست ؟ اين بيمه در واقع بيمه مسافرتي خارج از كشور است؛ يعني براي سفرهاي خارج از كشور تعريف مي‌شود. براي سفرهاي داخلي بيمه حوادث انفرادي مشابه بيمه مسافرتي خارج از كشور عمل مي‌كند.

بيمه مسافرتي خارج از كشور مانند ساير بيمه‌ها يك سري ريسك‌هايي را در سفر شناسايي كرده و در برابر اين ريسك‌ها مطابق بيمه‌نامه مسافرتي از بيمه‌گزار حمايت و پشتيباني مي‌كند. اين ريسك‌هاي شناسايي شده و تحت پوشش بيمه مسافرتي، پوشش نام دارد.


مفهوم پوشش در بيمه مسافرتي چيست ؟


در اينجا مي‌خواهيم به سؤال “منظور از پوشش در بيمه مسافرتي چيست ” پاسخ دهيم. بيمه‌نامه مسافرتي مطابق مواردي كه در بندهاي قانوني خود دارد از بيمه‌گزار محافظت مي‌كند. اين موارد پوشش‌هاي بيمه ناميده مي‌شود. يكي از موارد قابل توجه هنگام خريد بيمه مسافرتي، پوشش‌هاي آن است. پوشش‌هاي بيمه سفر بايد متناسب با نيازهاي بيمه‌گزار باشد. بعضي از اين پوشش‌ها داراي فرانشيز است.


مفهوم فرانشيز در بيمه مسافرتي چيست ؟


مفهوم فرانشيز در جاي جاي حوزه بيمه يافت مي‌شود؛ لذا بجاي پاسخ به سوال “منظور از فرانشيز در بيمه مسافرتي چيست ” بايد به سؤال “مفهوم فرانشيز چيست” پاسخ دهيم. بعضي از خسارت‌هاي تحت پوشش بيمه سفر داراي فرانشيز است؛ يعني بخشي از هزينه خسارت توسط بيمه‌گزار پرداخت مي‌شود و شركت بيمه بقيه هزينه را تقبل مي‌كند. براي مثال پوشش درمان و پزشكي در بيمه مسافرتي معمولاً داراي فرانشيز ۲۵ يورويي است؛ يعني اگر هزينه خسارت بيمه‌گزار ۱۰۰ يورو شود، ۲۵ يورو توسط بيمه‌گزار و ۷۵ يورو باقي‌مانده بايد توسط شركت بيمه پرداخت شود.

وب سرويس هتل


با پيشرفت تكنولوژي و رشد روزافزون تراكنش هاي آنلاين ، مسافران ترجيح مي دهند به جاي طي كردن مسافت و خريد حضوري ، به صورت كاملا آنلاين براي خريد خدمات گردشگري از جمله رزرو پرواز ، هتل ، تور و ... اقدام نموده و از وب سايت آژانس هاي مسافرتي اين اين خدمات را دريافت نمايند.

در نتيجه با رشد وب سايت هاي رزرواسيون و همچنين تغيير رفتار مصرف كنندگان در صنعت گردشگري ايران نياز به ابزارها و راه حل مناسب جهت فروش آنلاين خدمات اهميت بسياري پيدا كرده است.

سيتي نت قابليت ارائه خدمات به آژانس ها و شركت هايي كه مايل هستند خدمات فروش هتل ، بليط هواپيما ، بيمه و غيره را در سايت يا سيستم خودشان به صورت Online داشته باشند را دارا مي باشد همچنين

وب سرويس هتل قابل اجرا مي تواند به هر Provider ديگري متصل شود.

مي توان گفت وب سرويس يك بستر ارتباطي است كه امكان اتصال و تبادل داده ها را بين دو سيستم نرم افزاري يا وب سايت فراهم مي كند و به اين ترتيب فروش Online پرواز ، هتل و ساير خدمات گردشگري را امكان پذير مي نمايد.

سامانه‌هاي رزرواسيون اينترنتي هتل‌ها

راه اندازي سامانه فروش بليط هواپيما وظيفهٔ اتصال مسافران به هتل‌ها را جهت رزرو اقامت فراهم مي‌آورند. سامانه‌هاي رزرواسيون اينترنتي هتل در ايران در نيمهٔ دوم دههٔ ۸۰ شمسي راه اندازي شدند و تعداد آنها هم از انگشتان دست فراتر نمي‌رفت. رفته رفته و با ارائه تخفيف‌هاي مناسب و دسترسي مسافران به اين درگاه‌هاي اينترنتي استقبال دفاتر مسافرتي و شركت‌ها از اين سامانه‌ها افزايش پيدا كرد بطوري كه تقريباً به ازاي هر ۱۰۰ آژانس مسافرتي در ايران تقريباً يك سامانه موجود مي‌باشد. البته فقط چند سامانه جامعيت كامل دارند و مي‌توان از آنان بعنوان سامانه‌هاي جامع رزرو هتل داخلي نام برد.

وب سرويس هتل


وب سرويس هتل براي هتل هاي ايران و ساير كشورها قابل اجرا خواهد بود.

وب سرويس هتل ها با دسترسي به بانك اطلاعاتي جامع و كامل اين امكان را به شما مي دهد تا تمامي هتل هاي ايران و جهان موجود در بانك اطلاعات را را در وب سايت به صورت به روز داشته باشيد و با توجه به موجودي اتاق هتل ها به مسافرين نتايج جستجو را نمايش دهيد. همچنين امكان رزرو آنلاين توسط مسافر وجود خواهد داشت

بررسي و تحليل وايت ليبل و وب سرويس در آژانس هاي مسافرتي


با توسعه نرم افزارهاي مختلف و همچنين جريانات صنفي در خريد بليط هواپيما و خدمات گردشگري، بازار ايران به شدت داغ شده و فعالين آن در حال تكاپو و پيشبرد برنامه هاي خود هستند. با توجه به اين شرايط تامين كنندگان و توسعه دهندگان نرم افزارها نيز نقش خود را به درستي ايفا نموده اند به طوري كه با ايجاد بستر مناسب نرم افزاري امكان فروش آنلاين را براي آژانس هاي مسافرتي فراهم نموده اند.

وب سرويس پروازهاي چارتري


بخش بزرگي از بازار اختصاص به پرواز‌هاي چارتري دارد. در بحث چارتري ما سه تا سرويس فعال در كشور داريم كه غالب آژانس­هاي چارتركننده بزرگ كشور از اين سيستم­‌ها استفاده مي­‌كنند.شما وقتي مي­‌خواهيد كه دسترسي به پروازهاي چارتري داشته باشيد اولين قدمي كه بايد با شركت مقيم يك قرارداد ببنديد و

وب سرويس چارتر مقيم را بگيريد كه دسترسي ظرفيت پروازي آن داشته باشيد. فرايند كار كردن با مقيم به اين شكل است كه شما يك قراردادي مي­‌بنديد، محدوديتي هم نداريد يعني خيلي راحت با همه سايت­هاي فروش آنلاين قرارداد مي­‌بنديد. معمولأ براي دريافت سرويس از شما هزينه­اي نمي­گيرند ولي براي هر رزرو هزينه اي دريافت مي‌شود.

در مدل مالي همكاري آژانس با ايرلاين شما يك ضمانت نامه بانكي مي­‌گذاريد و هر دوره سرويس 15 روزه تان را به ايرلاين ‌ها پرداخت مي­‌كند ولي در بحث چارتري اينطور نيست. در بحث چارتري مثل سرويس مقيم شما بايد روزانه پيش پرداخت بزنيد. 50 ميليون 100 ميليون 10 ميليون 5 ميليون نسبت به آن ظرفيت فروش­تان سرويس مبين را شارژ ميكنيد 24 ساعت بعد به شما حساب ميدهد. هر موقع هم كه شارژتان تمام شود خريد نمي­توانيد انجام دهيد. در اين مدل اينطور نيست كه شما بدون اعتبار بتوانيد خريد كنيد و بعد تسويه كنيد.

خريد و فروش از طريق سرويس مقيم انجام مي­‌شود ولي استرداد از طريق آژانس انجام مي­‌شود يعني اينكه اگر شما بليطي را از سرويس مقيم مي­‌خريد با آژانس مثلأ كد 105 كه نام آژانس بر روي آن هست اگر مسافر شما ميخواست بليط استرداد كند مقيم مي­‌گويد شما اينجا كاري نداريد بايد زنگ بزنيد به آن آژانس 105 و درخواست استرداد را بدهيد. سپس آژانس استرداد را انجام مي‌دهد و هزينه توسط مقيم به شما بازگشت داده مي‌شود. انجام مي­‌شود

در مقيم حدود 250 آژانس وجود دارند ولي در سپهر چيزي در حدود 1500 آژانس، هرچند با توجه به ظرفيت پروازهاي تعريف شده تقريبا سهم بازار هر دو يكسان است نكته ديگر اين است كه سيستم مقيم گرانتر از سپهر است است. يكي از دلايل تفاوت قيمت اين است كه شما براي سرويس مقيم بايد يك سرور تهيه كنيد ولي در سيستم سپهر، خير.

سيستم سومي كه در بازار هست سيستم روايس است كه بيشتر فعاليتيش در اصفهام است. سيستم راويس است كه دقيقأ ساختارش ساختار مقيم است يعني يك پنل به شما ميدهد يك سري آژانس به شما ميدهد. تفاوتش اين است براي فروش حتمأ خودتان يكي يكي بايد با آژانس­‌ها هماهنگ كنيد.

وب سرويس پروازهاي خارجي

در حال حاضر پرواز خارجي همانند داخلي بحث سيستمي و چارتري دارد. پرواز سيستمي آن را از چند طريق مي‌تواندريافت كرد. بزرگ ترين منبعي مي‌توانيم از آن پرواز دريافت كنيم وب سريس آمادئوس است. سيستم آمادئوس سيستمي است كه ايرلاين­هايي از جمله تركيش، امارات، قطري و ايران اير در ايران روي آن كار مي‌كنند. تهيه وب سرويس آمادئوس كار سختي است و براي گرفتن وب سرويس نياز اوليه اين است كه شما با ايرلاين‌هاي داخلي در ارتباط باشيد. پيد و ساين داشته باشيد، و حداقل يكسال با آن كار كنيد.

اگر به حدي رسيديد كه ايران اير تأييد كرد آن وقت شما را به آمادئوس ايران معرفي مي‌كند و شما همانند وب سرويس گابريل با يك نام كاربري و رمز به پرواز‌ها دسترسي خواهيد داشت. پياده كردن وب سرويس آمادئوس كار خيلي پيچيده­اي ست و خود آمادئوس ايران به شركت‌هاي كمي از جمله فرانگر مجوز پياده سازي وب سرويس را ارائه كرده است.

شما باز بخاطر اينكه ظرفيت همه بازار را داشته باشيد نياز است به وب سرويس ديگر دسترسي داشته باشيد. دوسه تا سرويس ديگر هست كه اصطلاحأ پروازهاي low غير مجاز مي باشدt carrier، پروازهايي ارزان هستند. وب سرويس پرتو، galileo و اياتي iati از جمله ديگر وب سرويس هايي هستند كه در بحث پروازهاي خارجي بايد تهيه شوند.

وب سرويس پرواز داخلي

در اين مقاله به مطالب زير ميپردازيم:

وب سرويس پرواز داخلي يكي ديگر از خدماتي ست كه براي اغلب شركت هاي مسافر بري و دارندگان وب سايت هاي گردش گري بسيار مهم و حائز اهميت مي باشد. تمامي آژانس هاي مسافرتي جهت توسعه و رونق سرويس ها و خدمات خود به اين سرويس ها نيازمند هستند. با پيشروفت روزافزون تكنولوژي در زمينه ارائه خدمات اينترنتي و وب مسافران و متقاضيان سفر براي خريد خدمات گردشگري نظير پرواز هتل و ... به صورت حضوري ترجيح مي دهند به صورت آنلاين اين كار را انجام بدهند. و اي ن تربيت به دليل تغيير رفتار متقاضيان در صنعت گردشگري و مسافر بري سبب شده تا دسترسي به صورت آنلاين به خدمات گردشگري از اهميت بسياري بر خوردار شود.

ساخت سايت آژانس مسافرتي


در گذشته مشتريان با تماس يا مراجعه حضوري به دفاتر هواپيمايي بليط مورد نظر خويش را تهيه مي كردند، اما امروزه آژانس هاي مسافرتي با

طراحي سايت آژانس، حجم كاري خود را به شكل قابل توجهي كاهش داده اند و اتوماسيون اداري خود را به خوبي مديريت مي كنند. ساخت سايت آژانس مسافرتي نه تنها هزينه ها و مشكلات روزمره آژانس هاي هواپيمايي را كم كرده، بلكه توانسته رضايت مشتريان را نيز در پي داشته باشد. آن ها مي توانند با چند كليك بليط هايشان را تهيه كنند و تنها بابت پاره اي از هماهنگي ها با دفاتر هوايي تماس تلفني برقرار نمايند.

ويژگي هاي ساخت سايت آژانس مسافرتي
ساخت سايت آژانش مسافرتي با ساير كسب و كارها كمي متفاوت است، زيرا امكانات خاصي را مي توان به اين نوع سايت ها اضافه نمود تا باعث كاربر پسند تر شدن وب سايت شود. در زير با برخي از ويژگي هاي مهم در ساخت سايت آژانس مسافرتي آشنا خواهيم شد:

معرفي آژانس مسافرتي و سازمان
بايد اطلاعات كاملي در رابطه با آژانس مسافرتي و خدمات خود را در اختيار بازديدكنندگانتان قرار دهيد اينكار بازديدكنندگان و مشتريان را به وب سايت و سازمان شما وفادار مي كند. اطلاعاتي مانند دسته بندي و توضيح هتل ها مي تواند انتخاب را براي كاربران راحت تر كند .

دسته بندي خدمات
در ابتدا بايد ميزان خدمات آژانس مسافرتي را به صورت كامل مشخص كنيد تا دسته بندي مناسبي براي منوهاي وب سايت شما در نظر گرفته شود. به عنوان مثال برخي از شركت هاي گردشگري تنها در زمينه تورهاي داخلي و يا خارجي فعاليت دارند و برخي ديگر از آژانس هاي مسافرتي در تمامي زمينه هاي خريد و فروش بليط داخلي، خارجي، تور داخلي و خارجي، رزرو هتل هاي داخل و خارج از كشور فعاليت مي كنند. پس از مشخص نمودن زمينه هاي فعاليت مي توان نقشه اي براي سايت ايجاد كرد تا مطالب وب سايت در دسته بندي مناسب خود قرار گيريد.

تورها و پكيج هاي مسافرتي


تورها، بليط ها و هتل هاي موجود را بر روي سايت آژانس مسافرتي خود قرار دهيد تا كاربران بتوانند از وضعيت خدمات قابل ارائه در اين مجموعه با خبر شوند. مثلا آژانسي كه در زمينه تورهاي تركيه فعاليت دارد مي تواند ليست تورهاي فعلي و آينده خود را بر روي وب سايت قرار دهد تا كاربران وب سايت به راحتي بتوانند اين تورها را رويت كنند همچنين مي توان قابليت ثبت سفارش و پرداخت آنلاين را براي اين تورها قرار داد تا كاربران بتوانند در صورت تمايل تور مورد نظر خود را خريداري كنند. در نتيجه، در كنار اعلام خدمات آژانش مسافرتي مي توانيم خدمات نمايش، رزرو و خريد تور، راه اندازي سامانه فروش بليط هواپيما و هتل را نيز در سايت قرار دهيم تا كاربران بعد از بررسي،خدمات را رزرو و خريداري نمايند.

امكانات وب سرويس پرواز داخلي

  1. وب سرويس پرواز داخلي شامل اشتراك هاي ماهانه بوده و دسترسي مشتريان را براي ثبت و درخواست و ايجاد اشتراك خود راحت تر مي كند.
  2. وب سرويس پرواز داخلي امكان مشاهده تمامي پروازهاي به روز و برنامه هاي پرواز را براي كاربران خود فراهم مي كند.
  3. وب سرويس پرواز داخلي امكان توسعه بانك اطلاعاتي را براي توسعه دهندگان اين سرويس فراهم كرده است.
  4. اين سرويس به سبب اينكه بر روي پروتكل http پياده سازي شده است محدوديت هاي استفاده از زبان هاي مختلف را براي كاربران و متقاضيان حذف كرده است.
  5. اين سرويس علاوه بر نمايش چارت ها و برنامه هاي پرواز امكان مشاهده تمامي ايرلاين هاي داخلي را براي كاربران فراهم مي كند.
  6. اين سرويس ها به سبب اينكه از سرويس ها و سرورهاي قدرتمندي استفاده مي كنند دسترسي متقاضيان را در سريع ترين زمان امكان پذير مي سازند.

امكانات سيستم جامع رزرواسيون


1- امكان جستجوي پرواز
2- امكان رزرو و صدور
3- امكان رزرو و صدور بليط چارتري داخلي از سرويس‌هاي مقيم، سپهر، راويس و...
4- امكان رزرو صدور بليط خارجي
5- امكان صدور بليط قطار و اتوبوس
6- امكان استرداد بليط چارتري


امكانات سايت


1- استرداد آنلاين
2- ارسال پيامك و ايميل بليط خريداري شده
3- ارسال پيامك تاخير و تعجيل پرواز
4- قابليت لغو و يا تاييد پرواز با تاخير بيش از دوساعت از طريق پيامك
5- خواندن اتوماتيك Queue
6- قابليت فروش به مسافر و آژانس همكار
7- قابليت ايجاد كد تخفيف
8- قابليت ايجاد ربات تلگرام
9- داراي پنل پشتيباني با قابليت گزارش‌گيري و كنترل فروش


امكانات پنل پشتيباني

1- قابليت سرچ كاربر با ايميل و شماره تماس و نام مسافر
2- قابليت سرچ با تاريخ خريد بليط
3- قابليت نمايش بليط و ارسال مجدد آن براي كاربر
4- قابليت تعريف و اعمال كد تخفيف بر روي نام كاربري
5- قابليت ايجاد محتوا و قرار دادن بر روي سايت
6- قابليت فيلتر و حذف موقت ايرلاين ها
7- مديريت سيستم‌هاي چارتري
8- قابليت مديريت پيدها
9- ارائه آمار فروش روزانه، هفتگي و ماهانه
10- ارسال گزارش فروش به وسيله تلگرام بصورت ساعتي
11- محاسبه ميزان فروش
12- محاسبه سود فروش

پوشش هاي بيمه مسافرتي چيست؟

بيمه مسافرتي چيست و

وب سرويس بيمه مسافرتي چيست؟ شايد سؤالي باشد كه پاسخ شفاف و دقيقي نداشته باشد. اين بيمه براي گرفتن ويزا از بعضي سفارت‌خانه‌ها ضروري است. پس كسب اطلاعات در اين زمينه مي‌تواند مفيد باشد؛ چون ممكن است با اين سفارت‌خانه‌ها سروكار داشته باشيم. بيمه سفر علاوه بر اينكه براي اخذ ويزا در بعضي سفارت‌خانه‌ها اجباري است، بهتر است براي مسافرت به ساير كشورها نيز تهيه شود. اينكه بيمه سفر براي كدام سفرها كاربرد دارد، چه موارد و پوشش‌هايي را شامل مي‌شود و چه مزايايي براي بيمه‌گزار دارد، جزو مسائلي است كه در اين مقاله بيان شده است.

كاربرد هاي بيمه مسافرتي چيست؟

منظور از بيمه مسافرتي چيست ؟ كاربردهاي بيمه مسافرتي چيست ؟ اين بيمه در واقع بيمه مسافرتي خارج از كشور است؛ يعني براي سفرهاي خارج از كشور تعريف مي‌شود. براي سفرهاي داخلي بيمه حوادث انفرادي مشابه بيمه مسافرتي خارج از كشور عمل مي‌كند.

بيمه مسافرتي خارج از كشور مانند ساير بيمه‌ها يك سري ريسك‌هايي را در سفر شناسايي كرده و در برابر اين ريسك‌ها مطابق بيمه‌نامه مسافرتي از بيمه‌گزار حمايت و پشتيباني مي‌كند. اين ريسك‌هاي شناسايي شده و تحت پوشش بيمه مسافرتي، پوشش نام دارد.


مفهوم پوشش در بيمه مسافرتي چيست ؟


در اينجا مي‌خواهيم به سؤال “منظور از پوشش در بيمه مسافرتي چيست ” پاسخ دهيم. بيمه‌نامه مسافرتي مطابق مواردي كه در بندهاي قانوني خود دارد از بيمه‌گزار محافظت مي‌كند. اين موارد پوشش‌هاي بيمه ناميده مي‌شود. يكي از موارد قابل توجه هنگام خريد بيمه مسافرتي، پوشش‌هاي آن است. پوشش‌هاي بيمه سفر بايد متناسب با نيازهاي بيمه‌گزار باشد. بعضي از اين پوشش‌ها داراي فرانشيز است.


مفهوم فرانشيز در بيمه مسافرتي چيست ؟


مفهوم فرانشيز در جاي جاي حوزه بيمه يافت مي‌شود؛ لذا بجاي پاسخ به سوال “منظور از فرانشيز در بيمه مسافرتي چيست ” بايد به سؤال “مفهوم فرانشيز چيست” پاسخ دهيم. بعضي از خسارت‌هاي تحت پوشش بيمه سفر داراي فرانشيز است؛ يعني بخشي از هزينه خسارت توسط بيمه‌گزار پرداخت مي‌شود و شركت بيمه بقيه هزينه را تقبل مي‌كند. براي مثال پوشش درمان و پزشكي در بيمه مسافرتي معمولاً داراي فرانشيز ۲۵ يورويي است؛ يعني اگر هزينه خسارت بيمه‌گزار ۱۰۰ يورو شود، ۲۵ يورو توسط بيمه‌گزار و ۷۵ يورو باقي‌مانده بايد توسط شركت بيمه پرداخت شود.

وب سرويس هتل


با پيشرفت تكنولوژي و رشد روزافزون تراكنش هاي آنلاين ، مسافران ترجيح مي دهند به جاي طي كردن مسافت و خريد حضوري ، به صورت كاملا آنلاين براي خريد خدمات گردشگري از جمله رزرو پرواز ، هتل ، تور و ... اقدام نموده و از وب سايت آژانس هاي مسافرتي اين اين خدمات را دريافت نمايند.

در نتيجه با رشد وب سايت هاي رزرواسيون و همچنين تغيير رفتار مصرف كنندگان در صنعت گردشگري ايران نياز به ابزارها و راه حل مناسب جهت فروش آنلاين خدمات اهميت بسياري پيدا كرده است.

سيتي نت قابليت ارائه خدمات به آژانس ها و شركت هايي كه مايل هستند خدمات فروش هتل ، بليط هواپيما ، بيمه و غيره را در سايت يا سيستم خودشان به صورت Online داشته باشند را دارا مي باشد همچنين

وب سرويس هتل قابل اجرا مي تواند به هر Provider ديگري متصل شود.

مي توان گفت وب سرويس يك بستر ارتباطي است كه امكان اتصال و تبادل داده ها را بين دو سيستم نرم افزاري يا وب سايت فراهم مي كند و به اين ترتيب فروش Online پرواز ، هتل و ساير خدمات گردشگري را امكان پذير مي نمايد.

سامانه‌هاي رزرواسيون اينترنتي هتل‌ها

راه اندازي سامانه فروش بليط هواپيما وظيفهٔ اتصال مسافران به هتل‌ها را جهت رزرو اقامت فراهم مي‌آورند. سامانه‌هاي رزرواسيون اينترنتي هتل در ايران در نيمهٔ دوم دههٔ ۸۰ شمسي راه اندازي شدند و تعداد آنها هم از انگشتان دست فراتر نمي‌رفت. رفته رفته و با ارائه تخفيف‌هاي مناسب و دسترسي مسافران به اين درگاه‌هاي اينترنتي استقبال دفاتر مسافرتي و شركت‌ها از اين سامانه‌ها افزايش پيدا كرد بطوري كه تقريباً به ازاي هر ۱۰۰ آژانس مسافرتي در ايران تقريباً يك سامانه موجود مي‌باشد. البته فقط چند سامانه جامعيت كامل دارند و مي‌توان از آنان بعنوان سامانه‌هاي جامع رزرو هتل داخلي نام برد.

وب سرويس هتل


وب سرويس هتل براي هتل هاي ايران و ساير كشورها قابل اجرا خواهد بود.

وب سرويس هتل ها با دسترسي به بانك اطلاعاتي جامع و كامل اين امكان را به شما مي دهد تا تمامي هتل هاي ايران و جهان موجود در بانك اطلاعات را را در وب سايت به صورت به روز داشته باشيد و با توجه به موجودي اتاق هتل ها به مسافرين نتايج جستجو را نمايش دهيد. همچنين امكان رزرو آنلاين توسط مسافر وجود خواهد داشت

بررسي و تحليل وايت ليبل و وب سرويس در آژانس هاي مسافرتي


با توسعه نرم افزارهاي مختلف و همچنين جريانات صنفي در خريد بليط هواپيما و خدمات گردشگري، بازار ايران به شدت داغ شده و فعالين آن در حال تكاپو و پيشبرد برنامه هاي خود هستند. با توجه به اين شرايط تامين كنندگان و توسعه دهندگان نرم افزارها نيز نقش خود را به درستي ايفا نموده اند به طوري كه با ايجاد بستر مناسب نرم افزاري امكان فروش آنلاين را براي آژانس هاي مسافرتي فراهم نموده اند.

وب سرويس پروازهاي چارتري


بخش بزرگي از بازار اختصاص به پرواز‌هاي چارتري دارد. در بحث چارتري ما سه تا سرويس فعال در كشور داريم كه غالب آژانس­هاي چارتركننده بزرگ كشور از اين سيستم­‌ها استفاده مي­‌كنند.شما وقتي مي­‌خواهيد كه دسترسي به پروازهاي چارتري داشته باشيد اولين قدمي كه بايد با شركت مقيم يك قرارداد ببنديد و

وب سرويس چارتر مقيم را بگيريد كه دسترسي ظرفيت پروازي آن داشته باشيد. فرايند كار كردن با مقيم به اين شكل است كه شما يك قراردادي مي­‌بنديد، محدوديتي هم نداريد يعني خيلي راحت با همه سايت­هاي فروش آنلاين قرارداد مي­‌بنديد. معمولأ براي دريافت سرويس از شما هزينه­اي نمي­گيرند ولي براي هر رزرو هزينه اي دريافت مي‌شود.

در مدل مالي همكاري آژانس با ايرلاين شما يك ضمانت نامه بانكي مي­‌گذاريد و هر دوره سرويس 15 روزه تان را به ايرلاين ‌ها پرداخت مي­‌كند ولي در بحث چارتري اينطور نيست. در بحث چارتري مثل سرويس مقيم شما بايد روزانه پيش پرداخت بزنيد. 50 ميليون 100 ميليون 10 ميليون 5 ميليون نسبت به آن ظرفيت فروش­تان سرويس مبين را شارژ ميكنيد 24 ساعت بعد به شما حساب ميدهد. هر موقع هم كه شارژتان تمام شود خريد نمي­توانيد انجام دهيد. در اين مدل اينطور نيست كه شما بدون اعتبار بتوانيد خريد كنيد و بعد تسويه كنيد.

خريد و فروش از طريق سرويس مقيم انجام مي­‌شود ولي استرداد از طريق آژانس انجام مي­‌شود يعني اينكه اگر شما بليطي را از سرويس مقيم مي­‌خريد با آژانس مثلأ كد 105 كه نام آژانس بر روي آن هست اگر مسافر شما ميخواست بليط استرداد كند مقيم مي­‌گويد شما اينجا كاري نداريد بايد زنگ بزنيد به آن آژانس 105 و درخواست استرداد را بدهيد. سپس آژانس استرداد را انجام مي‌دهد و هزينه توسط مقيم به شما بازگشت داده مي‌شود. انجام مي­‌شود

در مقيم حدود 250 آژانس وجود دارند ولي در سپهر چيزي در حدود 1500 آژانس، هرچند با توجه به ظرفيت پروازهاي تعريف شده تقريبا سهم بازار هر دو يكسان است نكته ديگر اين است كه سيستم مقيم گرانتر از سپهر است است. يكي از دلايل تفاوت قيمت اين است كه شما براي سرويس مقيم بايد يك سرور تهيه كنيد ولي در سيستم سپهر، خير.

سيستم سومي كه در بازار هست سيستم روايس است كه بيشتر فعاليتيش در اصفهام است. سيستم راويس است كه دقيقأ ساختارش ساختار مقيم است يعني يك پنل به شما ميدهد يك سري آژانس به شما ميدهد. تفاوتش اين است براي فروش حتمأ خودتان يكي يكي بايد با آژانس­‌ها هماهنگ كنيد.

وب سرويس پروازهاي خارجي

در حال حاضر پرواز خارجي همانند داخلي بحث سيستمي و چارتري دارد. پرواز سيستمي آن را از چند طريق مي‌تواندريافت كرد. بزرگ ترين منبعي مي‌توانيم از آن پرواز دريافت كنيم وب سريس آمادئوس است. سيستم آمادئوس سيستمي است كه ايرلاين­هايي از جمله تركيش، امارات، قطري و ايران اير در ايران روي آن كار مي‌كنند. تهيه وب سرويس آمادئوس كار سختي است و براي گرفتن وب سرويس نياز اوليه اين است كه شما با ايرلاين‌هاي داخلي در ارتباط باشيد. پيد و ساين داشته باشيد، و حداقل يكسال با آن كار كنيد.

اگر به حدي رسيديد كه ايران اير تأييد كرد آن وقت شما را به آمادئوس ايران معرفي مي‌كند و شما همانند وب سرويس گابريل با يك نام كاربري و رمز به پرواز‌ها دسترسي خواهيد داشت. پياده كردن وب سرويس آمادئوس كار خيلي پيچيده­اي ست و خود آمادئوس ايران به شركت‌هاي كمي از جمله فرانگر مجوز پياده سازي وب سرويس را ارائه كرده است.

شما باز بخاطر اينكه ظرفيت همه بازار را داشته باشيد نياز است به وب سرويس ديگر دسترسي داشته باشيد. دوسه تا سرويس ديگر هست كه اصطلاحأ پروازهاي low غير مجاز مي باشدt carrier، پروازهايي ارزان هستند. وب سرويس پرتو، galileo و اياتي iati از جمله ديگر وب سرويس هايي هستند كه در بحث پروازهاي خارجي بايد تهيه شوند.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 4

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 50
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 7
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 22
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 125
  • بازدید ماه : 284
  • بازدید سال : 1558
  • بازدید کلی : 52108
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی