loading...

ديجيتال ماركتينگ

سپنتا با ارائه خدمات بازاريابي آنلاين براي توسعه كسب كار شما

بازدید : 464
11 زمان : 1399:2

در اين مقاله به مطالب زير ميپردازيم:

تهيه غذاي شركت ها و سازمان ها

آشپزخانه كيبوغذاي شركتها را تهيه مي كند


كترينگ شركتي و سازمان ها، يكي از مهم ترين فعاليتهاي تجاري در حوزه منابع انساني است كه به عنوان يك شركت خلاق و بسيار حرفه اي وارد آن شده است. دليل اينكه شركت ها و سازمان ها، تهيه غذاي شركتي را در اولويت قرار مي دهند اين است كه نياز به تغذيه و غذاي مرغوب و البته مناسب محيط كار، يكي از اساسي ترين اصول افزايش وفاداري كارمندان و افزايش راندمان كار كارمندان است. شركت ها و سازمان ها اين كار را خود به تنهايي و مستقل انجام نمي دهند، چون به نفع آنها نيست كه هزينه بسيار زيادي را بر روي چيزي صرف كنند كه تخصص آنها نيست. در دنياي تجارت، يك اصل بنيادي وجود دارد و آن اين است كه براي هر كاري، متخصص آن كار را پيدا كنيد و با او مذاكره اي موفق داشته باشيد تا بتوانيد با كمترين هزينه، بالاترين كيفيت را نصيب شركت كنيد.

قطعاً مدير هر شركت، يك مذاكره كننده تمام عيار و يك مدير لايق در مديريت نيازهاي منابع انساني شركت و سازمان است. مديريت نيازهاي منابع انساني يك شركت و يا سازمان فقط و فقط در گرو تصميم درست، دقيق و سرشار از خلاقيت مدير است. مدير از طرفي بايد جيب شركت را در نظر داشته باشد و از طرف ديگر نياز كارمند را. شركت ها و سازمان ها زماني به يك بناي مستحكم تبديل مي شوند كه كارمندان آن به مانند آجرهاي يكپارچه اين بنا در كنار يكديگر كار كنند و مديريت، اين استخوان بندي را فراهم مي آورد تا كارمند در قالب آن بهترين كيفيت خود را نشان دهد. دليل ورود به اين حوزه مهم از منابع انساني، تخصص ويژه كترينگ بلوار ميرداماد در حوزه هاي مختلف منابع انساني است. كترينگ كيبو خود را به عنوان يك متخصص تمام عيار در تامين بهترين كيفيت در تهيه غذا ي شركت معرفي مي كند و در جريان مذاكره با يك شركت يا سازمان، به دنبال قرارداديست كه هر دو طرف سود كنند. قطعاً دنباله دار بودن قرارداد و ادامه همكاري با يك شركت يا سازمان چه بزرگ و چه كوچك وابسته به ارزش مادي و معنوي خدماتيست كه كترينگ كيبو به آن شركت يا سازمان ارائه مي دهد. ما تصميم داريم مشكل شركت ها و سازمان ها را در حوزه منابع انساني و در اين مورد تهيه غذاي شركتي درك كنيم و بهترين و به صرفه ترين راه حل را به شركت ها و سازمان ها ارائه دهيم.

كترينگ كيبو راه حليست براي حل كردن يك معضل. معضلي به نام تهيه غذاي يك شركت و يك سازمان. نياز دارد تا شركت ها و سازمان ها بدانند كه تهيه غذاي كارمند در يك شركت و يا يك سازمان، چه مشكلاتي را پديد مي آورد و از همه مهم تر مديران شركت ها، بايد ذهنيتي سرمايه گذارانه و نوآورانه در امر تهيه غذاي شركت و سازمان خود داشته باشند تا بتوان يك رابطه بسيار ارزنده را با آن شركت و يا سازمان ايجاد كرد. هدف خلق ارزش هاي پنهان و غير قابل دستيابي است. تصور كنيد به عنوان يك مدير، قرار است ليستي از مشكلات مختلفي را كه تهيه غذاي شركت و سازمان بر دوش شما گذاشته است تهيه كنيد. بياييد با هم اين مشكلات را مرور كنيم. بعضي از آنها بسيار واضحند و برخي پنهان. برخي بسيار مهم و بعضي كم اهميت تر.

براي اينكه بتوانيم مشكلات تهيه غذاي شركت ها و سازمان ها را به خوبي ليست كنيم و بعد از آن، آنها را درك كنيم نياز است تا قدري خودمان را به جاي بعضي شخصيت ها در شركت و يا سازمان بگذاريم.

مشكلات شركت ها براي تهيه غذا

در مقام يك مدير، مهم ترين مشكلات اين است كه

  • از نظر تهيه غذا ي شركت و سازمان، اين كار به نوعي بخشي از قانون كار است و بايد كارفرما اين كار را يا به صورت جبران در حقوق و يا تهيه روزانه غذاي شركت و سازمان مرتفع سازد و بنابراين به نوعي در حكم يك حق كارمندي به حساب مي آيد و خود اين مسئوليت ايجاد دردسر خواهد كرد به خصوص در شركت ها و سازمان هاي بزرگ.
  • تهيه غذا، نيازمند تأمين يك سري زيرساخت ها خواهد بود. مانند تهيه مكاني براي اينكه هر كارمندي در زمان غذا با ساير همكاران شروع به غذا خوردن كند.
  • كيفيت بد غذا باعث اعتراض و نارضايتي كارمند خواهد شد و قطعا موجبات كاهش راندمان را فراهم خواهد كرد.
  • احتمال اينكه كارمندي به خاطر عدم كنترل شركت تهيه غذا و يا رستوران و يا كترينگ دچار بيماري و يا كسالت شود وجود دارد و همين باعث مي شود تا تمركزي براي كار بعد از غذا وجود نداشته باشد.
  • غذا يك مسئله حاشيه اي ايجاد مي كند كه باعث مي شود كارمندان به جاي خلق ايده و انتقال ايده هاي خود به ساير كارمندان و در جريان كار در شركت يا سازمان، به گرفتن ميزگرد و جلسه و پچ پچ درباره غذا بپردازند.
  • بعد از مدتي عادت كردن به يك منوي غذايي و يك كيفيت غذايي باعث مي شود تا حتي عليرغم عدم افت كيفيت غذا، باز هم كارمندان بناي اعتراض و ناسازگاري بگذراند و دردسر تعويض كترينگ، رستوران و يا هر شركت تهيه غذاي شركتي و سازماني، درگيري زيادي را ايجاد خواهد كرد.
  • سليقه هاي مختلف غذايي و همچنين عادات رژيمي در غذاي بعضي كارمندان باعث خواهد شد كه غذاي شركت باب ميل كارمند نباشد و در نتيجه نوعي عدم سازگاري با سايرين در بعضي كارمندان ايجاد شود.
  • عدم كنترل نوع رژيم غذايي و منوي غذاي شركتي به خصوص در وعده ناهار باعث خواب آلودگي و بي حوصله گي و به خطر انداختن سلامتي كارمندان خواهد شد. چيزي كه مديران از آن تنفر دارند و دوست ندارند منابع انساني آنها كه هر دقيقه از توجه و تمركزشان به كسب درآمد بالاي شركت كمك شاياني مي كند، دچار خواب آلودگي و بي حوصله گي شوند.
  • خود مديران نيز قطعا دغدغه غذا دارند چرا كه نياز مشترك همه انسانهاست و به دليل جايگاه بالاتر و ارشد مديران در يك شركت و يك سازمان، نياز به نوع ديگري از منوي غذايي مخصوص مديران گاهي يك نياز اساسي محسوب مي شود اگرچه اكثر مديران براي ايجاد اتحاد و يكرنگي بين خود و كارمندان زير دست ترجيح مي دهند همانند آنها رفتار كنند تا شكافي ايجاد نشود مگر آنكه مهمان ويژه اي داشته باشند.

حال بيايد در مقام يك كارمند قرار بگيريم تا ببينيم آنها به مقوله غذاي شركت چگونه نگاه مي كنند و مشكلات از جانب آنها چطور ديده مي شود. منابع انساني شركت ها و سازمانها به تهيه غذاي شركت ها و سازمان ها به عنوان يك امتياز نگاه مي كنند و چيزهايي كه اين امتياز را دچار اختلال كند به شدت در مقابل آن گارد مي گيرند و مقابله مي كنند. از نظر كارمندان تهيه غذاي شركت ها و سازمان ها زماني مشكل ساز و يا ابزاري براي فشار به مديريت شركت و يا سازمان مي شود كه: كيفيت غذاي ارائه شده بسيار بد باشد و شروع مي كنند به نوعي بدگويي پشت سر مدير. مثلا اينكه شركت حاضر نيست هزينه كند و بدترين غذا را تهيه مي كند چون ارزانتر است و در واقع به نوعي ارزش كارمند در نظر خودش به قدري تنزل مي كند كه به اين نتيجه مي رسد كه شركت براي شخصيتش اهميتي قائل نيست و فقط به عنوان ابزاري خود را مي بينند كه بايد شكمش را پر كرد تا به كار را ادامه دهد. پس اولين مشكل، كاهش وفاداري و دلسوزي كارمند نسبت به شركت و يا سازمان خواهد بود.


عدم تطابق مدل غذايي كارمند با منوي غذايي شركت باعث خواهد شد تا كارمند هميشه بناي ناسازگاري بگذارد و به هيچ عنوان زير بار غذاي شركت نرود و احتمال اينكه ديگران را نيز دچار اين معضل كند بسيار زياد است. در اين مورد، كارمند به غذاي شركت به عنوان يك مورد اجباري كه كارفرما مجبور است اين كار را بكند نگاه مي كند و چون قدرت استقلال دارد مي تواند با عدم اجراي اين منوي غذايي به نوعي مستقل بودن و عدم تطابق خود با محيط را اثبات كند.
بعضي كارمندان به وعده غذايي به عنوان يك چيز اجباري نگاه مي كنند كه بايد تأمين شود تا بتوانند كار كنند. اين دسته برايشان منوي غذايي شركت و سازمان تفاوتي ندارد و دوست دارند به جاي غذا حتي هزينه و پول آن را دريافت كنند. در نتيجه به نوعي كارمند يكي از لذت هاي اصلي زندگي بشري را درك نمي كند و در نتيجه رفته رفته يك كارمند ماشيني مي شود كه خالي از هر گونه ايده و خلاقيت خواهد بود كه فقط و فقط مانند يك چرخ دنده ماشيني قسمتي از شركت را مي چرخاند.
كارمند غذا را مي تواند ابزاري براي غر زدن و اعمال فشار به مديريت و شركت ببيند. چون مطابق با سليقه اش اين غذا تهيه نمي شود مي تواند اسباب اين مورد را پيش آورد.
با در نظر گرفتن اين موارد، متوجه مي شويم كه غذا هم براي مدير و هم كارمند يك چالش اساسي است كه از جنبه هاي مختلف به آن نگاه مي شود و برخورد هر كارمند و هر مدير با مقوله غذا، باعث شكل گرفتن يك فرهنگ در سازمان مي شود. فرهنگ و فلسفه يك شركت و سازمان براي چشم انداز آن شركت بسيار اهميت دارد و همين غذا عاملي است تا فرهنگ و فلسفه شركت رو به رشد برود و با اينكه رو به زوال سقوط كند. غذا تبديل به محفلي خواهد شد كه كارمندان مختلف را به هم نزديك تر مي كند و اگر لذت بخش باشد اين لذت بخشي جزئي از شركت و سازمان خواهد شد و همين يك فرهنگ دوستي و نشاط را در شركت ايجاد خواهد كرد و غذاي شركتي بخشي از خاطره يك كارمند از آن شركت خواهد شد كه حتي در مباحثات بيرون از شركت مايه مباهات و يا حتي امتياز و برتري كارمند نسبت با ساير دوستان و آشنايانش خواهد شد. ايجاد اين فرهنگ و فلسفه هم به محيط شركت ارتباط دارد و هم به غذا ولي بدون غذاي شركتي و هماهنگي براي صرف اين غذاي شركتي چنين فرهنگي ايجاد نخواهد شد. در كشورهاي توسعه يافته مقوله تهيه غذا براي كارمندان فراتر از صرف يك غذا و يك وظيفه شركتي است و از آن به عنوان يكي از اركان اصلي ايجاد بازدهي و راندمان در يك شركت نگاه مي شود. همين تغيير ديدگاه در آشپزي شركت ها و سازمان ها باعث ايجاد بسياري از تغييرات مي شود و همين عامل باعث مي شود تا مدير از اين ابزار بسيار قدرتمند بتواند بيشترين و بهترين استفاده را ببرد. به خصوص بين ما ايرانيان فرهنگي به نام نمك گير بودن بسيار باب است و حتي غذا مي تواند با توجه به اين فرهنگ ايراني، تاثيري بيش از آنچه كه در كشورهاي توسعه يافته و غربي دارد بگذارد. غذا مي تواند ابزاري براي تشويق كارمند قلمداد شود و اينكه چگونه اين اتفاق بيفتد كه كارمند احساس تحقير نكند و مدير بتواند به هدف خود دست يابد و به نوعي به كارمند ارزشش را بفهماند بسيار اهميت پيدا مي كند.

كترينگ ميرداماد چگونه غذاي شركت ها و سازمان ها را تهيه مي كند و براي اين معضلات چه راهكاري را ارائه مي دهد. علاقه ما اين است كه به عنوان يك راه حل ديده شود تا بتواند ارزش هاي واقعي تهيه غذاي شركتي به سبكي جديد را اثبات كند.

تهيه غذا كيبو در ابتدا سعي مي كند تا ارزش هاي غذايي يك شركت و سازمان را درك كند و با توجه به اينكه تخصص ويژه اي در اين زمينه دارد، غذا را يك ضرورت مي بيند كه بايد همگام با تغييرات در دنياي تجارت، دستخوش تغييرات شود. از نظر كيفيت و مرغوبيت و ميزان مواد مورد نياز، در عرصه توليد مواد اوليه و پخت غذا و حتي بسته بندي آن تغييرات زيادي اتفاق افتاده است كه همه آنها به دليل رشد و پيشرفت در عرصه تكنولوژي بوده است. از نظر تأمين غذاي شركتي نيز تغييرات بسياري اتفاق افتاده است كه در حوزه شركتي اين تغييرات چندان متناسب با نياز شركت ها و سازمان ها نبوده است. اگر چه در جاي خود كارمندان به عنوان يك فرد نه به عنوان يك شركت و يك سازمان از اين مزيت هاي تكنولوژيكي استفاده مي كنند در حالي كه زماني كه اين استفاده ها از مقياس انفرادي و شخصي و كارمندي به جايگاه مديريت و شركتي و سازماني برسد بسيار تأثيرگذار خواهد بود و در نقش يك تغيير در فرهنگ و فلسفه سازماني وارد مي شود و مي تواند بخشي از تأمين هم بستگي و نشاط سازماني باشد كه يكي از مهم ترين مسائل حال حاضر دنياي كسب و كار در سازمان ها و شركت هاي بزرگ است و حتي هزينه هاي زيادي براي نظرسنجي ها و ارائه راه حل هاي بهينه در عرصه منابع انساني صورت مي گيرد و موضوع مقالات بسيار زيادي در دنياي مديريت كسب و كار و مديريت منابع انساني و رفتار سازماني شده است.

تهيه غذا گاندي يك راه حل سيستماتيك است در مسير تهيه غذاي شركت ها و سازمان ها. يك زنجيره گمشده است كه اتصال بين ايجاد فرهنگ سازماني و افزايش بازدهي كارمندان در يك شركت و يا سازمان را فراهم مي آورد. تهيه غذا كيبو آمادگي و تضمين هاي خود را اعلام مي دارد تا راه حل نوين خود را در اختيار شركت ها و سازمان ها قرار دهد تا در زمينه تهيه غذاي شركت و سازمان مورد استفاده قرار گيرد و تأثيرات شگرف آن در شركت و سازمان مشاهده شود. به نوعي با ايجاد تغييرات در منابع انساني يك شركت و يا سازمان ارزش خود را اثبات مي كند. چيزي فراتر از يك تهيه غذاي شركت و سازمان و چيزي فراتر از يك راه حل كه فقط وابسته به محصول خود باشد. ذهنيت كارمندان را هدف گرفته است تا بتوانند در يك شركت شگفتي خلق كنند و اولين قدم تأمين نيازمنديهاي اوليه كارمندان در حوزه منابع انساني شركت ها و سازمان ها مي باشد.

كترينگ كيبو يك راه حل است كه با كمال ميل به شما ارائه مي شود. شما از طريق لينك زير مي توانيد در محل شركت خود و يا محل شركت ما، راه حل ما را از نزديك ببينيد و خلق ارزش هاي منابع انساني در شركت خود را تجربه كنيد.

اپليكيشن آنلاين سفارش غذا

اپليكيشن آنلاين سفارش غذا در تهران، كم نيست و انواع بسيار زيادي از اين اپليكيشن ها وجود دارد كه هر كدام از اين اپليكيشن هاي آنلاين سفارش غذا در تهران، با سياست خاص خود سعي در جذب مشتريان خود دارند. اپليكيشن سفارش آنلاين غذا در تهران، يك واسطه است بين آدمها و رستوران ها و كترينگ ها هستند كه سعي دارد با سرعت و كيفيت بالاتري نسبت به سفارش تلفني پيش برود. اپليكيش سفارش آنلاين غذا هر چه كه باشد، دو مزيت خيلي خيلي بزرگ را به نصب كنندگان تهراني خود مي دهد.

  1. مي توانيد در زمان كوتاهي بسياري از رستوران ها و كترينگ ها اطراف خود را نگاهي بيندازيد. منوي آنها را با ذائقه خودتان متناسب كنيد. به اندازه جيب خودتان نگاه كنيد و در نهايت سفارش خود را ثبت كنيد.
  2. اپليكيشن آنلاين سفارش غذا اين امكان را به شما مي دهد كه نظرات خود درباره يك غذا يا يك رستوران را با ديگران به اشتراك بگذاريد و نظرات ديگران را نيز ببينيد و اين خود دليلي خواهد بود بر افزايش كيفيت كار رستوران ها و فست فودها.

تفاوت كترينگ و تهيه غذا با رستوران


مهمترين تفاوت هاي غذا در اين صنعت با ساير اماكن سرو غذا ازجمله رستوران ها در چند مورد زير مي باشد :

  1. ايمني خوراكيها
  2. تامين غذاي شركتها و ارگانهاي بزرگ، سيمنارها ، مجالس عروسي، ميهماني هاي كوچك و بزرگ
  3. كيفيت
  4. قيمت
  5. مزه خوراكيها
  6. مناسب ترين خوراكي ها به لحاظ بهداشتي به دليل همين تفاوت ها فرايند توليد خوراكيهاي كترينگ ها و تهيه غدا هاي استانداردسازي شده است واستانداردها هر روز بهبود مي يابند.

چگونگي انتخاب كترينگ مناسب


اگر براي مراسم عروسي يا يك سمينار كاري برنامه‌ريزي مي‌كنيد انتخاب كترينگ انتخابي حياطي است. طبيعتا مي‌خواهيد رويداد‌تان بدون نقص برگزار شود و دوست داريد نسبت به هزينه‌اي كه پرداخت مي‌كنيد بهترين خدمات به شما ارائه شود. اما اگر در برنامه‌ريزي رويداد تخصص نداشته باشيد پيدا كردن بهترين خدمات كترينگ نسبت به بودجه‌اي كه داريد مي تواند كار گيج كننده‌اي باشد.

وقتي تجربه‌ي زيادي در خصوص برگزار كردن رويداد و مراسم نداريد چطور بايد به دنبال يك نوع خاص از خدمات كترينگ باشيد و چگونه بايد آن‌ها را با هم مقايسه كنيد؟ نكاتي كه در زير آمده است مي تواند به شما جهت انتخاب بهترين خدمات كترينگ براي رويداد بعدي‌تان كمك فراواني كند.

انتخاب‌ها را محدود كنيد


اولين قدم براي پيدا كردن يك كترينگ مناسب محدود كردن انتخاب‌ها به چند خدمات كترينگ منتخب است. اگر در خصوص پيدا كردن كترينگ تجربه‌اي نداريد بايد از صفر شروع كنيد. از دوستان و همكاران درخواست كنيد به شما پيشنهاد دهند و نقد و بررسي‌هاي اينترنتي در مورد ارائه دهند‌گان خدمات كترينگ را بخوانيد و كترينگ‌هاي بي كيفيت را حذف كنيد. براي اينكار مي توانيد از تجربه‌ي ديگران استفاده كنيد.

كترينگ مجالس

يكي از شاخه‌هاي صنعت كترينگ، آشپزي مجالس است. بدون ترديد ميتوان گفت كه مهمترين قسمت برگزاري مراسم عروسي و پذيرايي از مهمانان سرو غذا است كه واگذار كردن اين بخش از از مجلس عروسي به كترينگ تاثير به سزايي در هرچه بهتر و با شكوه تر برگزار شدن مراسم دارد.


مزاياي استفاده از كترينگ براي مجالس

  • مديريت صحيح
  • آشپزهاي حرفه‌اي

معمولا آشپزهايي كه در كترينگ‌ها به خصوص كترينگ‌ها و مراكز تهيه غذاي با سابقه فعاليت مي‌كنند همگي بسيار حرفه‌اي هستند و خيالتان از بابت كيفيت غذا آسوده خواهد شد

  • بودجه

زماني كه شما تهيه غذا ي خود را به كترينگ و مراكز تهيه غذا مجالس واگذار مي‌كنيد انتخاب‌هاي بسياري متناسب با بودجه خود داريد و اين اجازه را به شما مي‌دهد تا با در نظر گرفتن هرنوع بودجه‌اي سفارش تهيه غذاي مجلس خود را به كترينگ بسپاريد.

در اين مقاله به مطالب زير ميپردازيم:

تهيه غذاي شركت ها و سازمان ها

آشپزخانه كيبوغذاي شركتها را تهيه مي كند


كترينگ شركتي و سازمان ها، يكي از مهم ترين فعاليتهاي تجاري در حوزه منابع انساني است كه به عنوان يك شركت خلاق و بسيار حرفه اي وارد آن شده است. دليل اينكه شركت ها و سازمان ها، تهيه غذاي شركتي را در اولويت قرار مي دهند اين است كه نياز به تغذيه و غذاي مرغوب و البته مناسب محيط كار، يكي از اساسي ترين اصول افزايش وفاداري كارمندان و افزايش راندمان كار كارمندان است. شركت ها و سازمان ها اين كار را خود به تنهايي و مستقل انجام نمي دهند، چون به نفع آنها نيست كه هزينه بسيار زيادي را بر روي چيزي صرف كنند كه تخصص آنها نيست. در دنياي تجارت، يك اصل بنيادي وجود دارد و آن اين است كه براي هر كاري، متخصص آن كار را پيدا كنيد و با او مذاكره اي موفق داشته باشيد تا بتوانيد با كمترين هزينه، بالاترين كيفيت را نصيب شركت كنيد.

قطعاً مدير هر شركت، يك مذاكره كننده تمام عيار و يك مدير لايق در مديريت نيازهاي منابع انساني شركت و سازمان است. مديريت نيازهاي منابع انساني يك شركت و يا سازمان فقط و فقط در گرو تصميم درست، دقيق و سرشار از خلاقيت مدير است. مدير از طرفي بايد جيب شركت را در نظر داشته باشد و از طرف ديگر نياز كارمند را. شركت ها و سازمان ها زماني به يك بناي مستحكم تبديل مي شوند كه كارمندان آن به مانند آجرهاي يكپارچه اين بنا در كنار يكديگر كار كنند و مديريت، اين استخوان بندي را فراهم مي آورد تا كارمند در قالب آن بهترين كيفيت خود را نشان دهد. دليل ورود به اين حوزه مهم از منابع انساني، تخصص ويژه كترينگ بلوار ميرداماد در حوزه هاي مختلف منابع انساني است. كترينگ كيبو خود را به عنوان يك متخصص تمام عيار در تامين بهترين كيفيت در تهيه غذا ي شركت معرفي مي كند و در جريان مذاكره با يك شركت يا سازمان، به دنبال قرارداديست كه هر دو طرف سود كنند. قطعاً دنباله دار بودن قرارداد و ادامه همكاري با يك شركت يا سازمان چه بزرگ و چه كوچك وابسته به ارزش مادي و معنوي خدماتيست كه كترينگ كيبو به آن شركت يا سازمان ارائه مي دهد. ما تصميم داريم مشكل شركت ها و سازمان ها را در حوزه منابع انساني و در اين مورد تهيه غذاي شركتي درك كنيم و بهترين و به صرفه ترين راه حل را به شركت ها و سازمان ها ارائه دهيم.

كترينگ كيبو راه حليست براي حل كردن يك معضل. معضلي به نام تهيه غذاي يك شركت و يك سازمان. نياز دارد تا شركت ها و سازمان ها بدانند كه تهيه غذاي كارمند در يك شركت و يا يك سازمان، چه مشكلاتي را پديد مي آورد و از همه مهم تر مديران شركت ها، بايد ذهنيتي سرمايه گذارانه و نوآورانه در امر تهيه غذاي شركت و سازمان خود داشته باشند تا بتوان يك رابطه بسيار ارزنده را با آن شركت و يا سازمان ايجاد كرد. هدف خلق ارزش هاي پنهان و غير قابل دستيابي است. تصور كنيد به عنوان يك مدير، قرار است ليستي از مشكلات مختلفي را كه تهيه غذاي شركت و سازمان بر دوش شما گذاشته است تهيه كنيد. بياييد با هم اين مشكلات را مرور كنيم. بعضي از آنها بسيار واضحند و برخي پنهان. برخي بسيار مهم و بعضي كم اهميت تر.

براي اينكه بتوانيم مشكلات تهيه غذاي شركت ها و سازمان ها را به خوبي ليست كنيم و بعد از آن، آنها را درك كنيم نياز است تا قدري خودمان را به جاي بعضي شخصيت ها در شركت و يا سازمان بگذاريم.

مشكلات شركت ها براي تهيه غذا

در مقام يك مدير، مهم ترين مشكلات اين است كه

  • از نظر تهيه غذا ي شركت و سازمان، اين كار به نوعي بخشي از قانون كار است و بايد كارفرما اين كار را يا به صورت جبران در حقوق و يا تهيه روزانه غذاي شركت و سازمان مرتفع سازد و بنابراين به نوعي در حكم يك حق كارمندي به حساب مي آيد و خود اين مسئوليت ايجاد دردسر خواهد كرد به خصوص در شركت ها و سازمان هاي بزرگ.
  • تهيه غذا، نيازمند تأمين يك سري زيرساخت ها خواهد بود. مانند تهيه مكاني براي اينكه هر كارمندي در زمان غذا با ساير همكاران شروع به غذا خوردن كند.
  • كيفيت بد غذا باعث اعتراض و نارضايتي كارمند خواهد شد و قطعا موجبات كاهش راندمان را فراهم خواهد كرد.
  • احتمال اينكه كارمندي به خاطر عدم كنترل شركت تهيه غذا و يا رستوران و يا كترينگ دچار بيماري و يا كسالت شود وجود دارد و همين باعث مي شود تا تمركزي براي كار بعد از غذا وجود نداشته باشد.
  • غذا يك مسئله حاشيه اي ايجاد مي كند كه باعث مي شود كارمندان به جاي خلق ايده و انتقال ايده هاي خود به ساير كارمندان و در جريان كار در شركت يا سازمان، به گرفتن ميزگرد و جلسه و پچ پچ درباره غذا بپردازند.
  • بعد از مدتي عادت كردن به يك منوي غذايي و يك كيفيت غذايي باعث مي شود تا حتي عليرغم عدم افت كيفيت غذا، باز هم كارمندان بناي اعتراض و ناسازگاري بگذراند و دردسر تعويض كترينگ، رستوران و يا هر شركت تهيه غذاي شركتي و سازماني، درگيري زيادي را ايجاد خواهد كرد.
  • سليقه هاي مختلف غذايي و همچنين عادات رژيمي در غذاي بعضي كارمندان باعث خواهد شد كه غذاي شركت باب ميل كارمند نباشد و در نتيجه نوعي عدم سازگاري با سايرين در بعضي كارمندان ايجاد شود.
  • عدم كنترل نوع رژيم غذايي و منوي غذاي شركتي به خصوص در وعده ناهار باعث خواب آلودگي و بي حوصله گي و به خطر انداختن سلامتي كارمندان خواهد شد. چيزي كه مديران از آن تنفر دارند و دوست ندارند منابع انساني آنها كه هر دقيقه از توجه و تمركزشان به كسب درآمد بالاي شركت كمك شاياني مي كند، دچار خواب آلودگي و بي حوصله گي شوند.
  • خود مديران نيز قطعا دغدغه غذا دارند چرا كه نياز مشترك همه انسانهاست و به دليل جايگاه بالاتر و ارشد مديران در يك شركت و يك سازمان، نياز به نوع ديگري از منوي غذايي مخصوص مديران گاهي يك نياز اساسي محسوب مي شود اگرچه اكثر مديران براي ايجاد اتحاد و يكرنگي بين خود و كارمندان زير دست ترجيح مي دهند همانند آنها رفتار كنند تا شكافي ايجاد نشود مگر آنكه مهمان ويژه اي داشته باشند.

حال بيايد در مقام يك كارمند قرار بگيريم تا ببينيم آنها به مقوله غذاي شركت چگونه نگاه مي كنند و مشكلات از جانب آنها چطور ديده مي شود. منابع انساني شركت ها و سازمانها به تهيه غذاي شركت ها و سازمان ها به عنوان يك امتياز نگاه مي كنند و چيزهايي كه اين امتياز را دچار اختلال كند به شدت در مقابل آن گارد مي گيرند و مقابله مي كنند. از نظر كارمندان تهيه غذاي شركت ها و سازمان ها زماني مشكل ساز و يا ابزاري براي فشار به مديريت شركت و يا سازمان مي شود كه: كيفيت غذاي ارائه شده بسيار بد باشد و شروع مي كنند به نوعي بدگويي پشت سر مدير. مثلا اينكه شركت حاضر نيست هزينه كند و بدترين غذا را تهيه مي كند چون ارزانتر است و در واقع به نوعي ارزش كارمند در نظر خودش به قدري تنزل مي كند كه به اين نتيجه مي رسد كه شركت براي شخصيتش اهميتي قائل نيست و فقط به عنوان ابزاري خود را مي بينند كه بايد شكمش را پر كرد تا به كار را ادامه دهد. پس اولين مشكل، كاهش وفاداري و دلسوزي كارمند نسبت به شركت و يا سازمان خواهد بود.


عدم تطابق مدل غذايي كارمند با منوي غذايي شركت باعث خواهد شد تا كارمند هميشه بناي ناسازگاري بگذارد و به هيچ عنوان زير بار غذاي شركت نرود و احتمال اينكه ديگران را نيز دچار اين معضل كند بسيار زياد است. در اين مورد، كارمند به غذاي شركت به عنوان يك مورد اجباري كه كارفرما مجبور است اين كار را بكند نگاه مي كند و چون قدرت استقلال دارد مي تواند با عدم اجراي اين منوي غذايي به نوعي مستقل بودن و عدم تطابق خود با محيط را اثبات كند.
بعضي كارمندان به وعده غذايي به عنوان يك چيز اجباري نگاه مي كنند كه بايد تأمين شود تا بتوانند كار كنند. اين دسته برايشان منوي غذايي شركت و سازمان تفاوتي ندارد و دوست دارند به جاي غذا حتي هزينه و پول آن را دريافت كنند. در نتيجه به نوعي كارمند يكي از لذت هاي اصلي زندگي بشري را درك نمي كند و در نتيجه رفته رفته يك كارمند ماشيني مي شود كه خالي از هر گونه ايده و خلاقيت خواهد بود كه فقط و فقط مانند يك چرخ دنده ماشيني قسمتي از شركت را مي چرخاند.
كارمند غذا را مي تواند ابزاري براي غر زدن و اعمال فشار به مديريت و شركت ببيند. چون مطابق با سليقه اش اين غذا تهيه نمي شود مي تواند اسباب اين مورد را پيش آورد.
با در نظر گرفتن اين موارد، متوجه مي شويم كه غذا هم براي مدير و هم كارمند يك چالش اساسي است كه از جنبه هاي مختلف به آن نگاه مي شود و برخورد هر كارمند و هر مدير با مقوله غذا، باعث شكل گرفتن يك فرهنگ در سازمان مي شود. فرهنگ و فلسفه يك شركت و سازمان براي چشم انداز آن شركت بسيار اهميت دارد و همين غذا عاملي است تا فرهنگ و فلسفه شركت رو به رشد برود و با اينكه رو به زوال سقوط كند. غذا تبديل به محفلي خواهد شد كه كارمندان مختلف را به هم نزديك تر مي كند و اگر لذت بخش باشد اين لذت بخشي جزئي از شركت و سازمان خواهد شد و همين يك فرهنگ دوستي و نشاط را در شركت ايجاد خواهد كرد و غذاي شركتي بخشي از خاطره يك كارمند از آن شركت خواهد شد كه حتي در مباحثات بيرون از شركت مايه مباهات و يا حتي امتياز و برتري كارمند نسبت با ساير دوستان و آشنايانش خواهد شد. ايجاد اين فرهنگ و فلسفه هم به محيط شركت ارتباط دارد و هم به غذا ولي بدون غذاي شركتي و هماهنگي براي صرف اين غذاي شركتي چنين فرهنگي ايجاد نخواهد شد. در كشورهاي توسعه يافته مقوله تهيه غذا براي كارمندان فراتر از صرف يك غذا و يك وظيفه شركتي است و از آن به عنوان يكي از اركان اصلي ايجاد بازدهي و راندمان در يك شركت نگاه مي شود. همين تغيير ديدگاه در آشپزي شركت ها و سازمان ها باعث ايجاد بسياري از تغييرات مي شود و همين عامل باعث مي شود تا مدير از اين ابزار بسيار قدرتمند بتواند بيشترين و بهترين استفاده را ببرد. به خصوص بين ما ايرانيان فرهنگي به نام نمك گير بودن بسيار باب است و حتي غذا مي تواند با توجه به اين فرهنگ ايراني، تاثيري بيش از آنچه كه در كشورهاي توسعه يافته و غربي دارد بگذارد. غذا مي تواند ابزاري براي تشويق كارمند قلمداد شود و اينكه چگونه اين اتفاق بيفتد كه كارمند احساس تحقير نكند و مدير بتواند به هدف خود دست يابد و به نوعي به كارمند ارزشش را بفهماند بسيار اهميت پيدا مي كند.

كترينگ ميرداماد چگونه غذاي شركت ها و سازمان ها را تهيه مي كند و براي اين معضلات چه راهكاري را ارائه مي دهد. علاقه ما اين است كه به عنوان يك راه حل ديده شود تا بتواند ارزش هاي واقعي تهيه غذاي شركتي به سبكي جديد را اثبات كند.

تهيه غذا كيبو در ابتدا سعي مي كند تا ارزش هاي غذايي يك شركت و سازمان را درك كند و با توجه به اينكه تخصص ويژه اي در اين زمينه دارد، غذا را يك ضرورت مي بيند كه بايد همگام با تغييرات در دنياي تجارت، دستخوش تغييرات شود. از نظر كيفيت و مرغوبيت و ميزان مواد مورد نياز، در عرصه توليد مواد اوليه و پخت غذا و حتي بسته بندي آن تغييرات زيادي اتفاق افتاده است كه همه آنها به دليل رشد و پيشرفت در عرصه تكنولوژي بوده است. از نظر تأمين غذاي شركتي نيز تغييرات بسياري اتفاق افتاده است كه در حوزه شركتي اين تغييرات چندان متناسب با نياز شركت ها و سازمان ها نبوده است. اگر چه در جاي خود كارمندان به عنوان يك فرد نه به عنوان يك شركت و يك سازمان از اين مزيت هاي تكنولوژيكي استفاده مي كنند در حالي كه زماني كه اين استفاده ها از مقياس انفرادي و شخصي و كارمندي به جايگاه مديريت و شركتي و سازماني برسد بسيار تأثيرگذار خواهد بود و در نقش يك تغيير در فرهنگ و فلسفه سازماني وارد مي شود و مي تواند بخشي از تأمين هم بستگي و نشاط سازماني باشد كه يكي از مهم ترين مسائل حال حاضر دنياي كسب و كار در سازمان ها و شركت هاي بزرگ است و حتي هزينه هاي زيادي براي نظرسنجي ها و ارائه راه حل هاي بهينه در عرصه منابع انساني صورت مي گيرد و موضوع مقالات بسيار زيادي در دنياي مديريت كسب و كار و مديريت منابع انساني و رفتار سازماني شده است.

تهيه غذا گاندي يك راه حل سيستماتيك است در مسير تهيه غذاي شركت ها و سازمان ها. يك زنجيره گمشده است كه اتصال بين ايجاد فرهنگ سازماني و افزايش بازدهي كارمندان در يك شركت و يا سازمان را فراهم مي آورد. تهيه غذا كيبو آمادگي و تضمين هاي خود را اعلام مي دارد تا راه حل نوين خود را در اختيار شركت ها و سازمان ها قرار دهد تا در زمينه تهيه غذاي شركت و سازمان مورد استفاده قرار گيرد و تأثيرات شگرف آن در شركت و سازمان مشاهده شود. به نوعي با ايجاد تغييرات در منابع انساني يك شركت و يا سازمان ارزش خود را اثبات مي كند. چيزي فراتر از يك تهيه غذاي شركت و سازمان و چيزي فراتر از يك راه حل كه فقط وابسته به محصول خود باشد. ذهنيت كارمندان را هدف گرفته است تا بتوانند در يك شركت شگفتي خلق كنند و اولين قدم تأمين نيازمنديهاي اوليه كارمندان در حوزه منابع انساني شركت ها و سازمان ها مي باشد.

كترينگ كيبو يك راه حل است كه با كمال ميل به شما ارائه مي شود. شما از طريق لينك زير مي توانيد در محل شركت خود و يا محل شركت ما، راه حل ما را از نزديك ببينيد و خلق ارزش هاي منابع انساني در شركت خود را تجربه كنيد.

اپليكيشن آنلاين سفارش غذا

اپليكيشن آنلاين سفارش غذا در تهران، كم نيست و انواع بسيار زيادي از اين اپليكيشن ها وجود دارد كه هر كدام از اين اپليكيشن هاي آنلاين سفارش غذا در تهران، با سياست خاص خود سعي در جذب مشتريان خود دارند. اپليكيشن سفارش آنلاين غذا در تهران، يك واسطه است بين آدمها و رستوران ها و كترينگ ها هستند كه سعي دارد با سرعت و كيفيت بالاتري نسبت به سفارش تلفني پيش برود. اپليكيش سفارش آنلاين غذا هر چه كه باشد، دو مزيت خيلي خيلي بزرگ را به نصب كنندگان تهراني خود مي دهد.

  1. مي توانيد در زمان كوتاهي بسياري از رستوران ها و كترينگ ها اطراف خود را نگاهي بيندازيد. منوي آنها را با ذائقه خودتان متناسب كنيد. به اندازه جيب خودتان نگاه كنيد و در نهايت سفارش خود را ثبت كنيد.
  2. اپليكيشن آنلاين سفارش غذا اين امكان را به شما مي دهد كه نظرات خود درباره يك غذا يا يك رستوران را با ديگران به اشتراك بگذاريد و نظرات ديگران را نيز ببينيد و اين خود دليلي خواهد بود بر افزايش كيفيت كار رستوران ها و فست فودها.

تفاوت كترينگ و تهيه غذا با رستوران


مهمترين تفاوت هاي غذا در اين صنعت با ساير اماكن سرو غذا ازجمله رستوران ها در چند مورد زير مي باشد :

  1. ايمني خوراكيها
  2. تامين غذاي شركتها و ارگانهاي بزرگ، سيمنارها ، مجالس عروسي، ميهماني هاي كوچك و بزرگ
  3. كيفيت
  4. قيمت
  5. مزه خوراكيها
  6. مناسب ترين خوراكي ها به لحاظ بهداشتي به دليل همين تفاوت ها فرايند توليد خوراكيهاي كترينگ ها و تهيه غدا هاي استانداردسازي شده است واستانداردها هر روز بهبود مي يابند.

چگونگي انتخاب كترينگ مناسب


اگر براي مراسم عروسي يا يك سمينار كاري برنامه‌ريزي مي‌كنيد انتخاب كترينگ انتخابي حياطي است. طبيعتا مي‌خواهيد رويداد‌تان بدون نقص برگزار شود و دوست داريد نسبت به هزينه‌اي كه پرداخت مي‌كنيد بهترين خدمات به شما ارائه شود. اما اگر در برنامه‌ريزي رويداد تخصص نداشته باشيد پيدا كردن بهترين خدمات كترينگ نسبت به بودجه‌اي كه داريد مي تواند كار گيج كننده‌اي باشد.

وقتي تجربه‌ي زيادي در خصوص برگزار كردن رويداد و مراسم نداريد چطور بايد به دنبال يك نوع خاص از خدمات كترينگ باشيد و چگونه بايد آن‌ها را با هم مقايسه كنيد؟ نكاتي كه در زير آمده است مي تواند به شما جهت انتخاب بهترين خدمات كترينگ براي رويداد بعدي‌تان كمك فراواني كند.

انتخاب‌ها را محدود كنيد


اولين قدم براي پيدا كردن يك كترينگ مناسب محدود كردن انتخاب‌ها به چند خدمات كترينگ منتخب است. اگر در خصوص پيدا كردن كترينگ تجربه‌اي نداريد بايد از صفر شروع كنيد. از دوستان و همكاران درخواست كنيد به شما پيشنهاد دهند و نقد و بررسي‌هاي اينترنتي در مورد ارائه دهند‌گان خدمات كترينگ را بخوانيد و كترينگ‌هاي بي كيفيت را حذف كنيد. براي اينكار مي توانيد از تجربه‌ي ديگران استفاده كنيد.

كترينگ مجالس

يكي از شاخه‌هاي صنعت كترينگ، آشپزي مجالس است. بدون ترديد ميتوان گفت كه مهمترين قسمت برگزاري مراسم عروسي و پذيرايي از مهمانان سرو غذا است كه واگذار كردن اين بخش از از مجلس عروسي به كترينگ تاثير به سزايي در هرچه بهتر و با شكوه تر برگزار شدن مراسم دارد.


مزاياي استفاده از كترينگ براي مجالس

  • مديريت صحيح
  • آشپزهاي حرفه‌اي

معمولا آشپزهايي كه در كترينگ‌ها به خصوص كترينگ‌ها و مراكز تهيه غذاي با سابقه فعاليت مي‌كنند همگي بسيار حرفه‌اي هستند و خيالتان از بابت كيفيت غذا آسوده خواهد شد

  • بودجه

زماني كه شما تهيه غذا ي خود را به كترينگ و مراكز تهيه غذا مجالس واگذار مي‌كنيد انتخاب‌هاي بسياري متناسب با بودجه خود داريد و اين اجازه را به شما مي‌دهد تا با در نظر گرفتن هرنوع بودجه‌اي سفارش تهيه غذاي مجلس خود را به كترينگ بسپاريد.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 4

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 50
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 14
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 11
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 95
  • بازدید ماه : 354
  • بازدید سال : 1246
  • بازدید کلی : 51796
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی